طرز تهیه قرابیه پرتقالی خانگی و خوشمزه با فر و بدون فر + فیلم

دستور پخت قرابیه پرتقالی

طرز تهیه قرابیه پرتقالی

 

قرابیه پرتقالی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه می باشد که می توانید به راحتی برای عید نوروز تهیه کنید. شما می توانید به دلخواه داخل این قرابیه پرتقالی را می توانید با مارمالاد دلخواه استقاده کنید. مارمالاد پرتقال را می توانید از بیرون تهیه کنید و یا خود در منزل تهیه کنید. قرابیه یکی از شیرینی سنتی می باشد که در طعم های مختلف آن را تهیه کنید و همچنین می توانید قرابیه پرتقالی را با فر و بدون فر در تابه تهیه کنید و به شما می توانید آن را با کاتر دلخواه خود برش بزنید. در تهیه این شیرینی از کره استفاده شده است که می توانید بجای آن از مارگارین استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قرابیه پرتقالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قرابیه پرتقالی با فر و بدون فر

  • کره ۲۰۰ گرم
  • پودر قند ۱ پیمانه
  • زرده تخم مرغ ۳ عدد
  • رنده پوست پرتقال ۱ ق غذا خوری
  • زردچوبه ۱ ق چای خوری
  • آرد ۳ پیمانه
  • وانیل ۱ ق چای خوری
  • مارمالاد پرتقال به مقدار لازم

طرز تهیه قرابیه پرتقالی با مارمالاد و کره

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس همه مواد را اندازه کنید. آرد را سه بار الک کنید تا سبک شود. پوست پرتقال را رنده کنید. دقت کنید باید برای گرفتن زست پرتقال فقط قسمت نارنجی را رنده کنید و قسمت سفید رنگ پرتقال باعث تلخی آن می شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه کره نرم شده را به همراه و پودر قند با همزن برقی بزنید تا مخلوط و یکدست شوند و کمی کره روشن شود. در ادامه زرده را از سفیده جدا کنید. زرده ها را به همراه وانیل اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا زرده ها به خورد مواد برود. در ادامه زردچوبه و رنده پوست پرتقال را نیز اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: استراحت مواد

وقتی مواد خوب مخلوط شدند باید همزن را کنار بگذارید و آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید تا یک خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید. چون میزان آرد مواد متفاوت است کم کم آرد را اضافه کنید. خمیر را با انگشت جمع کنید و داخل یک نایلون قرار دهید و به مدت ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت قرابیه پرتقالی

خمیر را بین دو نایلون باز کنید. حالا قرابیه را با یک کاتر گرد و بعد نصف کنید و به دلخواه روی یک سکت شیرینی طرح بی اندازید و در سینی فر یا تابه قرار دهید. باید تابه و فر را از قبل گرم کنید. برای اینکه تابه گرم شود باید آن را روی شعله پخش کن قرار دهید. سینی را در فر با دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و برای پخت بدون فر در تابه را بسته و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید و بعد شیرینی را بعد از سرد شدن از روی سینی جدا کنید و بعد روی نصف قرابیه و با مارمالاد پر کنید و روی هم قرار دهید و در انتها روی آن پودر قند الک کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قرابیه پرتقالی با فر و بدون فر

  1. می توانید به دلخواه از هر نوع مارمالادی استفاده کنید.
  2. زردچوبه باعث خوش رنگ شدن شیرینی می شود.
  3. برای تزئین می توانید از شکلات ذوب شده استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه