طرز تهیه قرابیه نوتلا نرم و لطیف و خوشمزه با کره مرحله به مرحله

طرز تهیه قرابیه نوتلا

 

یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه کره ای است که ترکیب شیرینی سنتی با نوتلا طعم فوق العاده ای را ایجاد کرده است. قرابیه نوتلا را می توانید در شکل های و اندازه های مختلف تهیه کنید. قرابیه نوتلا یک ایده بسیار خوب برای کسانی است که طعم نوتلا را دوست دارند و یک شیرینی بسیار ساده دوست دارند. اگر دوست دارید برای عید یک شیرینی متفاوت تهیه کنید حتما قرابیه نوتلا را در نظر داشته باشید. شما می توانید این قرابیه به راحتی در فر و یا بدون فر تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قرابیه نوتلا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

۲۵۰ گرم

کره۲۵۰ گرم
روغن مایع۱/۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
آرد۵ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
پودر قند۳ ق غذا خوری
نوتلابه مقدار لازم

طرز تهیه قرابیه نوتلا

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را داخل دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بگذارید تا آرد سبک شود. کره را روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. می توانید به مدت ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا کره ذوب شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

کره را داخل یک کاسه ریخته و روغن مایع را اضافه کنید و صبر کنید کمی کره از داغی بیفتید سپس مخلوط آرد را اضافه کنید و بعد از آن به ترتیب تخم مرغ و پودر قند را نیز افزوده و هم بزنید. خمیر را کمی هم بزنید تا یکدست شود. این خمیر نرم نیست ولی اگر خیلی سخت مخلوط شد می توانید به تدریج کمی روغن مایع اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر

صبر کنید تا خمیر از داغی بیفتید و کمی خنک شود. حالا از خمیر به اندازه یک گردو بردارید و در دست کمی پهن کن وسط آن کمی نوتلا بریزید و حالا خمیر را ببندید و به دلخواه روی آن را با چنگال و یا هر طوری که دوست دارید حالت دهید. یا می توانید مواد را بیضی شکل باز کنید و نوتلا را در آن ریخته و رول کنید و برش بزنید.

مرحله چهارم: پخت قرابیه نوتلا

حالا قرابیه ها را داخل سینی فر از قبل کاغذ روغنی انداخته و فر گرم شده قرار دهید. قرابیه نوتلا را در دمای ۱۸۰ درجه تا جایی که کمی طلایی شود در فر نگه دارید و در انتها می توانید روی آن را گریل کنید. بعد از خارج کردن از فر اصلا به شیرینی ها دست نزنید تا کاملا خنک شود. حالا روی آن ها پودر قند بپاشید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت قرابیه نوتلا

  1. اگر می خواهید بدون فر این قرابیه را تهیه کنید، باید داخل یک تابه دو طرفه قرار دهید و در تابه را برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا شیرینی کمی تغییر رنگ دهند.
  2. زیاد به خمیر روغن نزنید وگرنه شل شده و در فر وا می رود.
  3. از آرد سفید قنادی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه