طرز تهیه خمیر مارسیپان ساده با پوره بادام برای تزیین روی کیک

طرز تهیه خمیر مارسیپان

 

یکی از خمیرهای آسان و متفاوت است و به عنوان پایه اصلی در آلمان و ایتالیا به کار می رود اما ریشه این خمیر به سال ۸۵۰ زمان دکتر رازی بر می گردد که از خواص بادام و خمیر آن گفته شده است سپس در پایان جنگ صلیبی ها از مشرق به اروپا بازگشتند این خمیر خوشمزه را با خود آوردند. این خمیر بسیار خوش طعم است و بجای خامه برای تزیین کیک و شیرینی استفاده می شود. خمیر مارسیپان در دنیا بسیار پر طرفدار است و تنوع بسیار زیادی و زود حاضر می شود و برای تهیه آن به سه قلم مواد نیازمند هستید.خمیر مارسیپان می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای فوندانت های صنعتی باشد.می توانید خمیر مارسیپان را به شکل میوه های مختلف در بیاورید و در شکلات بغلطانید و یا می توانید انواع گل ها و عروسک ها را برای تزئین کیک استفاده کنید.خمیر مارسیپان به صورت آماده نیز قابل تهیه می باشد ولی با توجه به قیمت آن مقرون به صرفه نیست پس حتما خودتان در منزل این خمیر مارسیپان را تهیه کنید. امروز در پارسی دی خمیر مارسیپان بسیار خوشمزه و راحت را با پوره بادام به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

پوره بادام۱.۵ لیوان
شکر۱.۵ لیوان
سفیده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه خمیر مارسیپان

مرحله اول : آماده سازی پوره بادام

برای تهیه خمیر مارسیپان باید بادام ها را پوست بگیرید و یا می توانید از مغز بادام حاضری استفاده کنید. مغز بادام را به مدت یک شبانه روز داخل آب بگذارید تا خیس بخورد سپس با یک فشار پوستش را جدا کنید و بگذارید داخل آبکش یا روی یک دستمال پهن کنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود سپس بادام ها را با کمک آسیاب یا غذاساز پودر کنید.

مرحله دوم : ورز خمیر مارسیپان

سفیده تخم مرغ را داخل کاسه ریخته و به همراه شکر با همزن برقی خوب بزنید تا مخلوط شوند سپس پودر بادام آسیاب شده را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید می توانید برای سهولت در کار داخل غذاساز ریخته و تیغه خمیرزن را بگذارید و تا مواد به خوبی مخلوط شود خمیر را پس از شکل گرفتن کمی ورز دهید.

مرحله سوم : تهیه خمیر مارسیپان

پس از آن که خمیر را به خوبی ورز دادید و خمیر جمع شد آن را به شکل استوانه در بیاورید و داخل کیسه فریرز یا نایلون قرار دهید به همین سرعت خمیر مارسیپان ما حاضر شد این خمیر را می توانید همان لحظه استفاده کنید و یا آن را در یخچال قرار دهید و ۱۵ دقیقه قبل شروع کار از یخچال بیرون گذاشته سپس با آن کیک ها و شیرینی ها خوشمزه تهیه کنید خمیر مارسیپان ماندگاری بالایی دارد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه خمیر مارسیپان

  1. خمیر مارسیپان ۱ ماه در یخچال و ۶ ماه در فرزر قابل نگهداری می باشد.
  2. خمیر مارسیپان را می توانید با رنگ های خوراکی تهیه کنید و برای تزئینات کیک استفاده کنید.
  3. می توانید با کمک این خمیر مانند فوندانت کاملا کیک را کاور کنید.
  4. به دلخواه می توانید ۲/۳ ق چای خوری اسانس بادام تلخ به مواد خمیر اضافه کنید.
  5. اگر احساس کردید خمیر کمی چسبنده و مرطوب است مقداری شکر و پودر بادام به آن اضافه کنید در نظر داشته باشید خمیر مارسیپان بعد از گذاشتن در یخچال منسجم تر خواهد بود.
  6. با این مقدار مواد می توانید حدود ۳۵۰ گرم خمیر مارسیپان داشته باشید.
  7. اگر دوست دارید این خمیر را ارزان تر تهیه کنید از خلال بادام زمینی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه