طرز تهیه کمپوت هلو خانگی سریع با ماندگاری طولانی در قابلمه

طرز تهیه کمپوت هلو

 

یکی از خوشمزه های فصل تابستان است که برای دوست دارن طعم هلو می باشد و شما می توانید به این روش در فصل های دیگر که هلو نیست آن را همیشه در یخچال داشته باشید. این کمپوت ها را بهتر است در یخچال و یا در کابینت که به دور از نور باشد نگهداری کنید و سعی کنید از هلوهای تازه استفاده کنید و اگر قسمتی از آنها خراب است حتما با چاقو بگیرد. هلو یکی از میوه های فوق العاده برای زیبایی پوست و مو می باشد و می تواند یک لاغر کننده خوبی باشد. پس از مصرف هلو روده ها و دستگاه گوارش پاکسازی می شوند اما شاید برای شما جالب باشد که هلو ابتدا در چین کشف شده است و همچنین بزرگ ترین تولید کننده هلو می باشد و پس از آن ایتالیا در رده دوم تولیدکنندگان هلو قرار دارد. امروز در پارسی دی کمپوت هلو خانگی سریع با ماندگاری طولانی در قابلمه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

هلو۱ کیلوگرم
شکر۱ پیمانه
آب۴ پیمانه

طرز تهیه کمپوت هلو سریع با ماندگاری طولانی در خانه

مرحله اول: آماده سازی شربت

ابتدا آب و شکر را داخل قابلمه بریزید و کمی هم بزنید سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا کم کم بجوشد و دانه های شکر حل شود و نیازی به قوام آمدن نیست همین که چند جوش بزند کافی می باشد و قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید کنار تا سرد شود دقت کنید مقدار شکر بنا به سلیقه و میزان شیرینی هلو ها قابل تغییر است ولی این مقدار گفته شده شیرینی متعادلی را خواهد داد.

مرحله دوم: آماده سازی هلو

در ادامه هلو ها را بشورید و با پوست کن یا چاقوی تیز پوست آن را به آرامی بگیرید سپس از وسط به دو نیم کنید و هسته را خارج کرده و به شکل ریز یا خلالی یا فقط از وسط به دو نیم کرده دربیاورید و داخل شیشه ها تمیز بریزید.

مرحله سوم: افزودن شربت به هلوها

در ادامه شربت سرد شده را روی هلو ها بریزید به طوری که شیشه ها کاملا پر و شربت روی هلوها را بگیرد سپس درب فلزی شیشه ها بسته و محکم کنید.

مرحله چهارم: تهیه کمپوت هلو

در ادامه شیشه ها را داخل قابلمه بگذارید و داخل قابلمه آب سرد بریزید به طوری که آب روی شیشه ها بگیرد تا عمل هواگیری خوب انجام شود زمان بگیرید و از زمان جوشیدن آب ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و آب که سرد شد شیشه ها را بیرون بیاورید و روی یک دستمال به صورت وارونه قرار دهید تا کاملا سرد شود سپس در یخچال یا کابینت نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کمپوت هلو در قابلمه

  1. درب شیشه حتما فلزی باشد.
  2. اگر کنار درب شیشه حباب زد یعنی هوا پس داده پس زودتر مصرف کنید.
  3. می تواند برای خوش رنگ کمی زعفران ساییده شده استفاده کنید.
  4. می توانید شربت را بچشید در صورت تمایل می توانید شکر را بیشتر کنید.

همچنین ببینید  

از
24
دیدگاه