طرز تهیه کره فندقی سالم و خانگی خوشمزه و مخصوص در منزل

طرز تهیه کره فندقی , دستور پخت کره فندقی در خانه

 

یکی از انواع صبحانه های بسیار پر طرفدار و سالم در سراسر جهان است که در میان ایرانیان هم از محبوبیت خاصی برخوردار است. از این کره خوشمزه و سالم می توانید در کنار انواع نان ها و پنکیک ها برای صبحانه یا میان وعده استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۲ نفر کره فندقی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری کره فندقی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش کره فندقی با پورتال پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

فندق خام۲۰۰ گرم
پودر قند۳ ق غذا خوری
روغن زیتون۵ ق غذا خوری

طرز تهیه کره فندقی

برای تهیه کره فندقی ابتدا فندوق ها را در تابه ای می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و مداوم تفت می دهیم تا پوست روی فندق ها جدا شود و بلافاصله حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم تا فندق ها سرد شوند

و با دست روی فندق ها را ماساژ می دهیم تا کاملا پوست های ریز نیز از آن ها جدا شود،و بعد در غذاساز می ریزیم تا خوب خرد و پوره شوند. سپس فندق های پوره شده را در کاسه ای می ریزیم و کم کم روغن زیتون به آن اضافه می کنیم و با قاشق فندوق پوره شده

و روغن زیتون را زیر و رو می کنیم و پودر قند را نیز می افزاییم و با مواد مخلوط می کنیم تا به قوام مطلوب برسد و در شیشه ای کاملا خشک می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و به مدت زیادی می توانید کره فندوق را نگهداری کنید و هر زمان خواستید نوش جان کنید.

از
26
دیدگاه
source : sofre_irani23