طرز تهیه لواشک آلبالو و گیلاس خانگی ملس و خوشمزه با هسته

 لواشک آلبالو و گیلاس

 

لواشک ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید با انواع میوه ها این لواشک ها را تهیه کنید و از طعم بی نظیر یک لواشک شیرین و ملس لذت ببرید. این لواشک طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید بدون میکس کردن مواد و با هسته این لواشک را پوره و له کنید و در مقابل آفتاب قرار دهید و یا می توانید در فر نیز بگذارید تا خشک شود. اگر دوست دارید طعم و مزه لواشک شما ترش تر باشد می توانید از انواع آلو ها داخل آن استفاده کنید و یا می توانید مقدار آلبالو یا گیلاس را کم و زیاد کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لواشک آلبالو و گیلاس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آلبالو۱ کیلوگرم
گیلاس۱ کیلوگرم
نمکبه دلخواه

طرز تهیه لواشک آلبالو و گیلاس

مرحله اول: آماده سازی میوه ها

ابتدا باید میوه ها را بشورید و دم آن را بگیرید و نیازی به گرفتن هسته نیست و در تهیه این لواشک چون خود میوه ها آب دار است نیازی به افزودن آب نیست پس میوه ها را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و هرچندگاهی هم بزنید تا مواد آب بی اندازد و کم کم پخته شود.

مرحله دوم: صاف کردن

در ادامه وقتی کاملا آلبالو گیلاس پخته شده باید آن را داخل یک صافی ریخته و زیر آن یک قابلمه قرار دهید و مواد را با پشت قاشق یا دستکش انداخته و خوب فشار دهید تا در نهایت داخل صافی هسته و پوست اضافی میوه ها بماند و بعد مواد را بچشید و به دلخواه کمی نمک اضافه کنید.

مرحله سوم: خشک کردن لواشک مقابل آفتاب

در ادامه باید سینی مورد نظر سلفون یا نایلون کشیده و به قطر نیم ساعت از مواد داخل سینی بریزید به طوری که همه مواد به صورت یکدست داخل سینی پهن شود و مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود و بسته به میزان ضخامت لواشک چند روز طول می کشد تا لواشک خشک شود.

مرحله چهارم: تهیه خشک کردن لواشک در فر

حالا کف سینی فر رو یه لایه کاغذ روغنی میذاریم و مایه لواشک رو با قطر نیم سانت روی کاغذ بریزید، سینی فر را به مدت یک تا ۲ ساعت با کمترین دما داخل فر قرار دهید و تو این مدت باید مواظب باشید تا دور لواشک نسوزد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه لواشک آلبالو و گیلاس

  1. اگر بعد از این مدت هنوز لواشک شما آماده نشده بود سینی و بیرون از فر بگذارید تا خنک شود و دوباره با کمترین دما بگذارید در فر بماند.
  2. بعد از این که لواشک خشک شد می توانید به راحتی از کاغذ جدا می شود.
  3. سینی باید مقابل آفتاب مستقیم باشد تا سریع خشک شود.
  4. می توانید برای راحت جدا شدن لواشک سینی را کمی چرب کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه