طرز تهیه پارافه میوه ای و بیسکویتی شیک و خوشمزه برای مهمانی

دستور تهیه پارافه میوه ای

طرز تهیه پارافه میوه ای

 

پارافه میوه ای یکی از دسر های بسیار خوشمزه می باشد که می توانید در هر فصل با میوه های مختلف تهیه کنید. شما برای تهیه این دسر می توانید به دو روش عمل کنید، مواد را به صورت لایه ی داخل لیوان بریزید و در فریزر قرار دهید و یا می توانید به صورت قالبی همه مواد را مخلوط کرده و در یک قالب گرد یا لوف بریزید و به صورت قالبی تهیه کنید. این دسر بسیار ساده و خوشمزه است و شما می توانید از خامه قنادی یا خامه صبحانه استفاده کنید و آن را بزنید تا فرم بگیرد. برای بیسکویت این دسر می توانید از بیسکویت پتی بور یا مادر یا ساقه طلایی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پارافه میوه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پارافه میوه ای

  • بیسکویت پتی بور ۱ بسته
  • مغز دلخواه  ۱/۴ پیمانه
  • شکلات چیپسی ۱/۴ پیمانه
  • میوه دلخواه (توت فرنگی،شاتوت، هلو و …) ۲ پیمانه
  • خامه قنادی ۴۰۰ گرم

طرز تهیه پارافه میوه ای شیک و خوشمزه با میوه فصل و مغزیجات

مرحله اول: آماده سازی خامه قنادی

خامه قنادی را از نیم ساعت قبل در دمای محیط قرار دهید تا نیمه یخی شود، سپس داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی بزنید تا خامه فرم بگیرد و رد پره های همزن روی آن باقی بماند. شما می توانید از خامه صبحانه و پودر قند نیز استفاده کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

میوه دلخواه خود را که می توانید به صورت ترکیبی تهیه کنید را بشورید و در اندازه دلخواه خرد کنید. مغز دلخواه را کمی خرد کنید، شما می توانید از مخلوط فندق و گردو و پسته یا از هر کدام که در دسترس دارید به تنهایی استفاده کنید، بیسکویت مورد نظر خود را کمی خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

حالا داخل یک کاسه بیسکویت و میوه و شکلات چیپسی و مغز را بریزید و باهم مخلوط کنید و در انتها خامه را اضافه کنید و هم بزنید. همه مواد باید کاملا یکدست شوند. اگر می خواهید به صورت لایه ی این دسر را تهیه کنید باید همانند عکس بالا هر لایه را ریخته و کمی خامه بزنید و یا اگر می خواهید به صورت قالبی تهیه کنید همانند شکل زیر یک دسر خواهید داشت.

پارافه میوه ای

مرحله چهارم: تهیه دسر پارفه میوه ای

در ادامه داخل قالب مورد نظر نایلون انداخته و مواد را داخل قالب بریزید و برای ۱۲ الی ۲۴ ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد شود. سپس با کمک نایلون دسر را از قالب خارج کنید و روی دیس برگردنید و نایلون را از روی پارفه میوه جدا کنید و روی آن را با میوه دلخواه پر کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پارافه میوه ای به دو روش در قالب و بدون قالب

  1. اگر می خواهید از خامه صبحانه استفاده کنید باید ۲۰۰ گرم را با کمی پودر قند مخلوط کنید و فرم دهید و بعد مجدد ۲۰۰ گرم دیگر جدا فرم دهید زیرا نمی توانید به صورت یک دفعه ۴۰۰ گرم خامه فرم دهید.
  2. می توانید از مغز دلخواه و میوه دلخواه استفاده کنید.
  3. این دسر چند دقیقه که در محیط بماند قابل برش زدن است.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه