طرز تهیه شیرینی مادلین فرانسوی خانگی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه شیرینی مادلین فرانسوی

 

مادلن یک نوع شیرینی بسیار خوشمزه برای کشور فرانسه می باشد. اما تاریخچه شیرینی مادلین بدین صورت است که منشاء آن از دو شهر کومرسی، لیوردون در ناحیه لورن فرانسه گرفته شده است این شیرینی که بیشتر شبیه یک نوع کیک بسیار نرم است ظاهر این کیک شبیه بادام یا صدف است و در قالب های مخصوص مادلن تهیه می شود. شیرینی مادلین یک انتخاب ساده و شیک برای شیرینی های نوروزی می باشد که شکل خاص آن بسیار جذاب است و برای تزئین می توانید از شکلات ذوب شده رنگی استفاده کنید. بافت این شیرینی بسیار خوب است و می تواند گزینه مناسبی برای عصرانه در کنار یک لیوان قهوه فرانسوی باشد. امروز در پارسی دی شیرینی مادلین را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کره۱۷۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
شکر۲/۳ پیمانه
آرد۳/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
نمک۱/۸ ق چای خوری
وانیل۱ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی مادلین صدفی

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

ابتدا تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به همراه شکر و وانیل با دور تند همزن برقی بزنید تا تخم مرغ ها حجیم و کشدار و کرم رنگ شوند حداقل باید ۳ الی ۴ دقیقه با همزن بزنید.

مرحله دوم: افزودن آرد

آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس به تدریج به مواد تخم مرغی افزوده و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله سوم: افزودن کره

کره را از قبل در دمای محیط قرار داده و به قطعات کوچکتر خرد کنید سپس به مواد فوق افزوده و خوب هم بزنید تا یکدست شوند سپس خمیر بدست آمده را داخل نایلون گذاشته و بمدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: ریختن در قالب صدفی

قالب صدفی را با کمی روغن چرب کنید سپس مواد شیرینی مادلین را داخل قالب ریخته به طوری که کمی از سر قالب خالی باشد زیرا کیک در فر پف می کند اگر بیش از اندازه بریزید از قالب بیرون می ریزد.

مرحله پنجم: تهیه شیرینی مادلین خانگی

فر را از قبل بمدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود سپس قالب صدفی را داخل فر قرار داده و دما را روی ۱۸۰ بمدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا شیرینی های فرانسوی ما پخته شود سپس از فر خارج کنید و به راحتی از قالب بیرون بیاورید و با سس شکلاتی و انواع مغزها تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی مادلین فرانسوی

  1. می توانید بجای وانیل از رنده پوست لیموترش نیز استفاده کنید.
  2. به دلیل داشتن یک قالب بعد از خارج کردن شیرینی سریع آن را شسته و مجدد چرب کنید و دوباره مایه شیرینی را ریخته و در فر قرار دهید.
  3. به دلخواه می توانید به مواد شیرینی ۲ ق غذا خوری پودر کاکائو بزنید تا شیرینی مادلین کاکائویی داشته باشید.
  4. به دلخواه می توانید رنگ خوراکی یا ژله ای نیز استفاده کنید.
  5. برای تهیه این شیرینی لازم است قالب صدفی را تهیه کنید.
  6. می توانید روی یکی از شیرینی ها خامه زده و شیرینی دیگر را روی آن قرار دهید تا شیرینی متفاوتی داشته باشید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه