طرز تهیه پنکیک مغزدار بسیار خوشمزه با شکلات نوتلا

پنکیک مغزدار

 

یکی از جذاب ترین پنکیک ها می باشد چون قرار است با نوتلا یا شکلات پر شود. پنکیک ها همیشه بهترین گزینه و همچنین کامل ترین صبحانه می باشند زیرا مواد موجود در پنکیک شما را برای زمان زیادی سیر نگه می دارد. برای تهیه پنکیک مغزدار با رعایت چند نکته خروجی خوبی خواهید داشت و اگر در حین کار شکلات آب شده و به داخل تابه نفوذ کرد تابه را خوب تمیز کنید تا پنکیک های بعدی نچسبند و خراب نشوند و همچنین سعی کنید قطر شکلات را خیلی نازک نگیرید زیرا هنگام جا به جایی شکسته خواهد شد. امروز در پارسی دی پنکیک مغزدار بسیار خوشمزه را با شکلات نوتلا به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شکلات نوتلابه مقدار دلخواه
آرد۱ و ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
شکر۴ ق غذا خوری
شیر۱ و ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
کره۲ ق غذاخوری
نمک۱ پنس
وانیل۱/۸ ق چایخوری
توت فرنگیبه مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک مغزدار

مرحله اول : تهیه شکلات مغزدار

برای تهیه شکلات مغزدار ابتد یک کاغذ روغنی داخل یک سینی انداخته سپس برای اینکه شکلات های یکدستی داشته باشیم دایره های را با کمک یک نعلبکی یا هر وسیله گردی که در منزل دارید روی کاغذ روغنی بکشید سپس نوتلا یا هر شکلات که دوست دارید را داخل قیف و یا با کمک قاشق داخل دایره ها ریخته و آن را پر کنید سپس سینی را در یخچال یا فریرز قرار دهید تا شکلات ها سفت شوند.

مرحله دوم : تهیه مایه پنکیک

مواد خشک دستور مانند آرد،شکر،نمک،وانیل،بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید سپس وسط آن را یک گودال ایجاد کنید و تخم مرغ و شیر را وسط مواد بریزید و با همزن دستی یا برقی شروع به همزدن کنید تا مایه پنکیک بدست بیاد مایه پنکیک نباید زیاد شل و نه غلیظ باشد.

مرحله سوم : پخت پنکیک مغزدار

یک تابه نچسب را انتخاب کنید کمی با کره کف تابه را چرب کنید و بگذارید روی حرارت تا کاملا داغ شود سپس ۱/۴ مواد را داخل تابه پهن کنید و شکلات های را که در مرحله اول تهیه کردید را بیرون بیاورید و یکی از آنها را روی مواد پنکیک گذاشته و دوباره نیمی دیگر از مواد پنکیک روی شکلات بریزید و اجازه دهید تا سطح پنکیک حباب بزند طرف دیگر را برگردانید و بگذارید تا پخته و طلایی شود. پنکیک مغزدار ما حاضر است آن را داخل بشقاب قرار داد و با توت فرنگی و یا هر میوه که دوست دارید به دلخواه تزئین کنید.

فوت و فن های دستور پخت پنکیک مغزدار

  1. برای تهیه پنکیک مغزدار اصلا نباید قطر شکلات از مایه پنکیک بیشتر باشد وگرنه بیرون می ریزید و کار خراب می شود.
  2. اگر مایه پنکیک شل بود کمی آرد و اگر غلیظ بود کمی شیر به آن اضافه کنید.
  3. افزودن وانیل اختیاری می باشد شما می توانید از اسانس ها و طعم دهنده های دیگر استفاده کنید.
  4. حرارت باید کاملا ملایم باشد پس زمان بدهید تا کاملا طلایی شود.
  5. طبق ذائقه خود می توانید از انواع مغزها هم استفاده کنید.
  6. پنکیک مغزدار باید گرم سرو شود پس حتما بعد از سرو داخل فر یا ماکروفر قرار  دهید تا داغ بماند.
  7. می توانید از شکلات تخته ای با هر درصد که دوست دارید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پنکیک مغزدار بسیار خوشمزه با شکلات نوتلا
4 (80%) 8 votes