طرز تهیه اسلایس گز ترکی خوشمزه و ساده به صورت لایه ای با پسته

طرز تهیه اسلایس گز

 

یکی از شیرینی ها فوق العاده خوشمزه می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و می توانید به راحتی آن را برای مهمانی و حتی عید نوروز تهیه کنید. گز یکی از تنقلات فوق معروف است که بیشتر برای شهر اصفهان می باشد ولی می توان گفت در بیشتر شهرها تهیه می شود و یک ایده فوق العاده برای مهمانی است. این اسلایس با طعم پسته می شود. گز تاریخچه نزدیک به ۴۵۰ سال دارد که در ابتدا با گزانگبین که یک شیرینی طبیعی می باشد تهیه می شده و بعد ها به شکل امروز در آمده است. اسلایس گز در ترکیه نیز تهیه می شود و داشتن یک گز فوق العاده باید از کیم گلوکز استفاده کنید تا باعث کشدار شدن آن شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه اسلایس گز با طعم پسته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پودر نارگیل۱۵۰ گرم
پسته۸۰ گرم
آرد سفید۷۰ گرم
پودر شکر۴۰ گرم
آب۲ و ۶ ق غذا خوری
گلاب۲ ق غذا خوری
شکر۱۵۰ گرم
پودر ژلاتین۱ ق غذا خوری
بیسکویت وانیلی ساده۱۵۰ گرم
شیر عسلیبه مقدار لازم
شکلات سفید۱۵۰ گرم
روغن مایع۲ ق غذا خوری

طرز تهیه اسلایس گز با طعم پسته بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را بهتر است اندازه کنید تا به یک شیرینی فوق العاده برسید. پسته را که می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید خرد کنید. آرد سفید را الک کنید و داخل تابه کمی تفت دهید در حدی که بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله دوم: آسیاب کردن

پودر شکر را به همراه پودر نارگیل کمی آسیاب کنید تا نارگیل ریز تر شود و اصلا نباید به روغن بیفتد. حالا مواد را داخل کاسه ریخته و آرد تفت خورده را به همراه اسلایس پسته اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: افزودن ژلاتین

پودر ژلاتین را داخل ۶ ق غذا خوری آب ریخته و بگذارید تا حالت اسفنجی بگیرد. سپس روی بخار کتری آب قرار دهید تا بن ماری شود. حالا ۱۵۰ گرم شکر را به همراه ۲ ق غذا آب و گلاب و گلوکز و چند قطره آبلیمو اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود و مایه شفافی بدست آید و بعد پودر ژلاتین را اضافه کنید و هم بزنید تا شروع به کف کردن کند و از روی حررات بردارید.

مرحله چهارم: هم زدن مواد

در ادامه مواد فوق را روی حررات بردارید تا کمی خنک شود. حالا با همزن برقی مواد را هم بزنید تا سفید رنگ شود. حالا مایه بدست آمده را به مخلوط نارگیل و پسته اضافه کنید. مخلوط ژلاتین را کم کم اضافه کنید و مواد را با دست خوب ورز دهید تا مایه نرم و لطیفی بدست بیاد.

مرحله پنجم: تهیه اسلایس گز

کف یک ظرف مربع یا مستطیل یا رینگ کاغذ روغنی قرار دهید. حالا مواد گز را داخل قالب ریخته و خوب فشرده کنید. بیسکویت را با غذاساز یا دست خرد و پودری کنید و به ان در حدی شیر عسلی اضافه کنید تا چسبنده شود. حالا روی گز تهیه شده کمی شیر عسلی بزنید و بعد مخلوط بیسکویت را بریزید و خوب مواد را صاف و فشرده کنید. برای لایه انتهای شکلات سفید را با روغن مایع بن ماری کنید و روی بیسکویت بریزید و ۲ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس به اندازه دلخواه برش بزنید.نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه اسلایس گز بدون فر و خوشمزه

  1. این گز به صورت سه لایه تهیه می شود و می توانید به دلخواه فقط با بیسکویت و یا شکلات آن را تهیه کنید.
  2. اگر زمانی که مواد را ورز می دهید به دلیل داشتن ژلاتین سفت شد کمی مواد را روی بخار کتری قرار دهید.
  3. می توانید مقدار پسته را کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه

  • بهاره ۱ سال پیش

    عالی بود،دستور دقیق و بی نقص

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ