طرز تهیه کنسرو قارچ خانگی خوشمزه و اسلایس شده بدون سیاهی

دستور تهیه کنسرو قارچ

طرز تهیه کنسرو قارچ

 

کنسرو قارچ یکی از روش های نگهداری قارچ می باشد که بسیار ساده و آسان است. قارچ یکی از صیفی جات می باشد که ماندگاری زیادی در یخچال ندارد و زود سیاه می شود ولی شما می توانید به روشی که به شما یاد خواهیم داد بذون تغییر رنگ و سیاه شدن حداقل برای ۳ هفته قارچ کنسروی در یخچال داشته باشید. شما می توانید از کنسرو قارچ برای تهیه انواع غذا ها و سوپ ها استفاده کنید. اگر تمام نکات گفته شده را رعایت کنید کنسرو قارچ بی نظیری خواهید داشت. قارچ ها انواع و اقسام مختلفی دارند و سرشار از انواع ویتامین و مواد معدنی می باشد که برای بدن بسیار مفید می باشد. قارچ کلسترول و چربی ندارند و برای کسانی که کلسترول و فشار بالا دارند گزینه بسیار خوبی می باشد، کسانی که کم خونی دارند مداوم دچار سر درد هستند و سطح خون آن ها پایین می باشد و قارچ ها منبع خوبی از آهن هستند و به جذب آن کمک می کند. شما می توانید از این تکنیک به راحتی با خراب شدن قارچ ها در یخچال خداحافظی کنید. امروز در پارسی دی  طرز تهیه کنسرو قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کنسرو قارچ

  • قارچ ۱ کیلوگرم
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • لیموترش ۱ عدد

طرز تهیه کنسرو قارچ بدون تغییر رنگ و سیاهی

مرحله اول: آماده سازی قارچ

ابتدا قارچ ها را خوب بشورید تا قسمت های سیاه رنگ از بین برود، اگر رنگ قارچ ها تغییر کرده بود می توانید با یک چاقو تیز پوست روی قارچ را بگیرید و بعد به صورت یک اندازه اسلایس کنید. بهتر است اسلایس ها نازک نباشد.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

در ادامه داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد نمک و لیموترش را از وسط دو نیم کنید و آب آن را اضافه کنید و بعد از جوش آمدن قارچ ها را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا قارچ ها نرم شوند.

مرحله سوم: بلانچ شدن

یک صافی را روی لگن قرار دهید و قابلمه را داخل صافی بریزید. آب قارچ ریخته شده در لگن را نیاز دارید و دور نریزید. روی قارچ آب سرد بگیرید و خوب بشورید و بعد روی یک دستمال نخی بریزید تا خشک شود.

مرحله چهارم: تهیه کنسرو قارچ

در ادامه قارچ خنک شده را داخل یک شیشه تمیز و عاری از هرگونه چربی بریزید و آب قارچ خنک شده را روی قارچ ها بریزید و درب آن را خوب بسته و در یخچال نگهداری کنید. کنسرو قارچ آماده شده است و بهتر است برای هر بار استفاده از قاشق تمیز برای برداشتن قارچ ها استفاده کنید.

نکات کلیدی در تهیه کنسرو قارچ

  1. می توانید بعد از بلانچ شدن قارچ بجای کنسرو کردن بسته بندی کنید و در فریزر نگهداری کنید.
  2. مدت زمان نگهداری در فریزر ۴ ماه می باشد.
  3. قارچ ها را بشورید و اصلا داخل لگن آب نریزید زیرا آب را حذب خودش می کند.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه