طرز تهیه داچ بیبی یا پنکیک آلمانی ساده و خوشمزه

داچ بیبی (پنکیک آلمانی)

 

پنکیک آلمانی یکی از خوشمزه ترین و متفاوت ترین پنکیک ها می باشد که می توان گفت از ترکیب پنکیک با پودینگ یورکشایر دانست این پنکیک در فر پخته می شود و اون قیافه چروک‌ خورده و کج و معوج جزو مشخصات اصلی پنکیک آلمانی است و طرز تهیه بسیار آسانی دارد ولی باید حتما تابه نچسب داشته باشد بافت این پنکیک بسیار نرم و پفکی است و با انواع میوه ها سرو می شود. البته به این داچ بیبی کودک هلندی نیز گفته می شود که شکل فعلی آن در سال ۱۹۰۰ در ایالات متحده شکل گرفته است. اما این پنکیک خوشمزه در اویل دهه ۱۹۰۰ در یک کافه رستوران خانوادگی در سیاتل معرفی شد اسم این کافه مانکا بود که ادعا شده است در سال ۱۹۴۲ علامت تجاری این داچ بیبی برای این کافه به ثبت رسیده است. امروز در پارسی دی داچ بیبی یا پنکیک آلمانی را به شما آموزش خواهیم داد می توانید این دسر خوشمزه را برای وعده صبحانه و عصرانه میل کنید. همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
شکر۳ ق سوپ خوری
آرد۲/۳ پیمانه
شیر۲/۳ پیمانه
کره۴ ق سوپ خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
پودر قند و میوه و عسلبه مقدار لازم

طرز تهیه داچ بیبی با شیر در فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید فر را کاملا داغ کنید برای این کار فر را با دمای ۲۰۰ درجه روشن کنید و تابه نچسب خود را داخل فر قرار دهید تا همزمان فر و ظرف کاملا داغ شوند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل با همزن دستی بزنید تا مخلوط شوند سپس شیر را افزوده و هم بزنید و در ادامه آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و مایه یکدست بدست بیاد.

مرحله سوم: افزودن کره

حالا که به مدت ۲۰ دقیقه تابه نچسب و فر کاملا داغ شده است ظرف را با کمک دستکش با احتیاط فراوان از فر خارج کنید و کره را داخل تابه بیندازد و خوب تابه را چرب کنید تا راحت پنکیک را در انتها خارج کنید.

مرحله چهارم: پخت داچ بیبی

در ادامه مواد داچ بیبی را داخل تابه داغ ریخته و بلافاصله به فر داغ برگردانید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۲۲۰ درجه پخته و چروکیده شود سپس از فر خارج و روی آن پودر قند الک کنید و با میوه و عسل سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت داچ بیبی یا پنکیک آلمانی

  1. بعد از خارج کردن از فر کم کم پف داچ بیبی می خوابد و وسط آن عمیق می شود.
  2. اگر فر به طور کامل داغ و گرم نباشد نتیجه دلخواه حاصل نمی شود.
  3. می توانید از همزن برقی یا دستی برای هم زدن مواد استفاده کنید.
  4. می توانید از عصاره وانیل بجای وانیل پودری استفاده کنید.
  5. مزیت این پنکیک این است که در فر و به طور یکجا تهیه می شود و نیازی نیست دانه دانه به روی گاز تهیه کنید.
  6. برای گرم کردن مجدد می توانید آن را برش بزنید و داخل مایکرویو گرم کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه