طرز تهیه کوکی موزی رژیمی ساده و مقوی با جو دوسر و عسل در فر

دستور پخت کوکی موزی رژیمی

کوکی موزی رژیمی

 

کوکی موزی رژیمی یکی از کوکی های بسیار خوشمزه و رژیمی است و شما می توانید بدون شکر تهیه کنید و خیلی طعم خوبی دارد. می توانید از کشمش یا شکلات چیپسی استفاده کنید. کوکی موزی رژیمی خیلی راحت تهیه می شود و اگر یک موز رسیده در یخچال دارید می توانید این کوکی رژیمی را به راحتی در خانه تهیه کنید. کوکی موزی رژیمی طعم بی نظیری دارد و شما می توانید مواد را داخل فر یا تابه قرار دهید و بگذارید تا پخته شود. جو دوسر یکی از بهترین غلات است که انواع ویتامین و مواد معدنی را در خود جای داده است. جو دوسر برای سلامت قلب و کنترل قند و خون گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی موزی رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی موزی رژیمی

  • موز ۲ عدد
  • کره بادام زمینی ۲ الی ۳ ق غذا خوری
  • عسل ۴ ق غذا خوری
  • کشمش ۲ ق غذا خوری
  • شیر ۱/۴ پیمانه
  • جو دوسر پرک ۱۵۰ گرم

طرز تهیه کوکی موزی رژیمی خوشمزه و ساده در فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید موز را پوست بگیرید و به کمک یک چنگال له کنید و یا می توانید از پوره کن استفاده کنید. سپس به آن کره بادام زمینی و کشمش و عسل را اضافه کنید و مواد را خوب باهم مخلوط کنید.

مرحله دوم: افزودن شیر

در ادامه شیر و جو دوسر را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا تبدیل به یک خمیر شود و بهتر است شیر را کم کم اضافه تا خمیر یکدستی داشته باشید. میزان شیرینی مواد را بچشید و اگر دوست دارید شیرین تر باشد کمی بیشتر عسل اضافه کنید.

مرحله سوم: گلوله کردن مواد

در ادامه باید کف سینی مورد نظر را کمی چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید و سپس فر را روشن کنید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا گرم شود و اگر می خواهید بدون فر این کوکی را تهیه کنید داخل تابه دو طرفه کاغذ روغنی قرار دهید و یک شعله پخش روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

مرحله چهارم: پخت کوکی موزی رژیمی

در ادامه از مواد بردارید با دست شکل دهید و یا می توانید با کمک اسکوپ از مواد برداشته و داخل سینی قرار دهید و کمی روی آن را پهن کنید و برای ۱۲ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا کوکی موزی پخته شود و اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید درب تابه را بسته و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا کوکی موزی پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکی موزی رژیمی خوشمزه و ساده با فر و بدون فر

  1. می توانید بجای کشمش از شکلات چیپسی استفاده کنید.
  2. افزودن کره بادام زمینی دلخواه است و می توانید از کره لوتوس نیز استفاده کنید.
  3. می توانید برای مقوی تر شدن کوکی از خرما و مغز گردو نیز در مواد کوکی استفاده کنید و حتما خرما باید خشک باشد و دارچین و گردو را خیلی ریز خرد کنید.
  4. اگر کوکی به دست می چسبد باید دست های خود را کمی خیس کنید.
  5. کف کوکی ها تغییر رنگ بدهند کافی است.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه