طرز تهیه پنکیک موز خوشمزه با دستور پخت ویژه

طرز تهیه پنکیک موز

 

امروز در پارسی دی طرز تهیه پنکیک موزی خوشمزه و متفاوت را برای شما عزیزان آورده ایم. پنکیک موزی یک نوع دسر است و جزء دسته کیک های ماهی تابه ای نیز می باشد. از پنکیک موز می شود به عنوان یک صبحانه مفصل و یک میان وعده مقوی برای کودکان و همینطور بزرگساالان در نظر گرفت. شکل زیبای لای لای پنکیک و برش های موز به همراه عسل و یا شربت میتواند بسیار اشتها برانگیز باشد. پنکیک موز و یا حتی انواع دیگر از پنکیک که می توانید دستور تهیه هر کدام را در پارسی دی مطالعه نمائید؛ یک خوردنی دلمزه است که به راحتی نمیتوان از آن گذشت. پس با این همه صحبت خوشمزه با ما در پارسی دی همراه باشید برای تهیه یک پنکیک موز دلمزه.

مواد لازم

آرد۱/۵پیمانه
شکرسه قاشق غذا خوری
شیر۱ لیوان
بکینگ پودر۱ ق چای خوری
روغن مایع۲ ق غذا خوری
موز۱ عدد
نمک۱ پنس
وانیلکمی
تخم مرغ۱ عدد
میوه یا سس شکلاتی و عسلبه مقدار دلخواه

طرز تهیه پنکیک موز 

مرحله اول: آماده سازی مواد خشک

تمامی مواد خشک را که شامل آرد، دارچین، بکینگ پودر و نمک می باشد را  باهم همه را الک کنید و در یک ظرف مناسب  بریزید. موز را پوست بگیرید و داخل کاسه با چنگال پوره یا له کنید و یا می توانید با کمک کمی شیر داخل مخلوط کن ریخته و میکس کنید.

مرحله دوم: تخم مرغ

تخم مرغ ها به همراه وانیل و شکر داخل یک ظرف ریخته با همزن دستی یا چنگال بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود.

مرحله سوم: ترکیب کردن

پس از این مرحله که تخم مرغ ها آماده شد، روغن مایع و شیر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. و ترکیب مواد خشک را کم کم به مواد تخم مرغی اضافه کنید و خوب با لیسک از یک سمت هم بزنید تا یک دست شود. مایع پنکیک شما آماده است.

مرحله چهارم: آماده سازی پنکیک موز خوشمزه

ماهی تابه نچسب را روی حرارت متوسط قرار دهید و به کمک یک برس قنادی، برس را در ظرف روغن مایه بزنید و سپس بر روی سطح ماهی تابه بکشید که فقط ماهی تابه چرب شود. سپس با کمک یک ملاقه ی کوچک از مایع پنکیک بردارید و در تابه برزید و تابه را بچرخانید تا پنکیک شکل دایره بگیرد. یک حباب که بر روی سطح پنکیک بزند کافیست و برگردانید تا سمت دیگر آن هم بپزد و از تابه بردارید. به همین ترتیب ادامه دهید و پنکیک های اماده شده را بر روی یک دیگر بچینید. موزها را حلقه کنید و با دارچین مخلوط کنید و بر روی پنکیک موزی بچینید و یا به صورت لا به لا استفاده نمائید و در انتها از شربت یا عسل یا سس شکلاتی بر روی پنکیک موز آماده شده برزید و نوش جان فرمائید. میتوانید چند ساعتی هم در یخچال قرار دهید و به صورت خنک نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور پخت پنکیک موز

  1. در تهیه پنکیک موز می توانید از مغزیجات استفاده کنید.
  2. در تهیه پنکیک موز می توانید از میوه های دیگر به همراه موز استفاده کنید.
  3. دستوری که داده شد برای پنکیک پایه می باشد و شما میتوانید پنکیک را با هر نوع میوه و شکلات و سس اماده کنید.
  4. دقت فرمائید که پنکیک را زیاد سرخ نکنید و از بافت لطیف ان استفاده فرمائید.

 

همچنین ببینید

از
9
دیدگاه

  • آوا ذوالفقاری ۲ ماه پیش

    میتونیم بدون دارچین بپزیم ؟؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ ماه پیش

      اره عزیزم

      پاسخ