طرز تهیه میلک شیک شاتوت ساده و سریع با بستنی وانیلی در خانه

دستور تهیه میلک شیک شاتوت

میلک شیک شاتوت

 

میلک شیک شاتوت یکی از شیک های بسیار خوشمزه است که با میوه شاه توت یا شاتوت تهیه می شود و یکی از شیک های بسیار پرطرفدار تابستانی می باشد. شما می توانید این شیک خوشمزه را همزمان با رسیدن شاتوت تازه تهیه کنید، البته می توانید در فصل شاتوت آن را در خانه فریز کنید تا بتوانید در کل تابستان این شیک راحت و مقوی را آماده کنید. شیک از جمله نوشیدنی های می باشند که توانید به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی آن را میل کنید. تهیه شیک ها در تابستان کار راحت و بی دردسری می باشد و به دلیل خنک بودن آن دمای بدن را پایین می آورد. شما با کمترین هزینه می توانید این شیک ها را در خانه تهیه و برای پذیرایی سرو کنید. شاتوت یکی از میوه های بسیار مقوی و پر خواص است که در کل دنیا ۲۴ نوع درخت  شاتوت وجود دارد که سیاه، قرمز، سفید جزء محبوب ترین آن ها می باشد. ارزش غذایی شاتوت بسیار بالا می باشد و برای کسانی کم خونی دارند گزینه خوبی می باشد زیرا سرشاز از آهن و ویتامین سی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه میلک شیک شاتوت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک شاه توت

  • شاتوت ۱۵۰ گرم
  • بستنی وانیلی ۱/۲ پیمانه
  • شیر سرد ۱/۲ پیمانه
  • موز ۱ عدد
  • عسل یا شکر ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه میلک شیک شاتوت

مرحله اول: آماده سازی میوه

شاتوت را چندین بار بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس به همراه موز خرد شده داخل یک ظرف درب دار قرار دهید و برای ۱ ساعت در فریزر قرار داده تا میوه ها به بزنند.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

در ادامه موز و شاتوت را از فریزر خارج کنید و آن ها را داخل غذاساز ریخته و شیر را اضافه کنید و مواد را باهم خوب میکس کنید در حدی که میوه ها پوره شوند، می توانید از گوشتکوب برقی یا هر نوع شیکری که در منزل دارید استفاده کنید و مواد را میکس کنید.

مرحله سوم: تهیه میلک شیک شاه توت

بعد از میکس شدن مواد نبوت اضافه کردن بستنی و عسل یا شکر می باشد، آن ها را افزوده و چند پالس بزنید تا مواد به خوبی مخلوط و به غلظت برسند. برای سرو این میلک شیک باید کمی سس کارامل یا شربت شاتوت را داخل لیوان های شیشه ای ریخته و میلک شیک را داخل آن بریزید و با چند برش شاتوت و مزه و یا بستنی دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه میلک شیک شاتوت با بستنی و شیر

  1. میزان غلظت میلک شیک به ذائقه شما بستگی دارد و هرچقدر میزان شیر را کمتر بریزید شیک غلیظ تری خواهید داشت.
  2. شما می توانید به دلخواه از عسل یا شکر برای شیرین شدن شیک خود استفاده کنید، اگر شاتوت ها شیرین بودن می توانید آن را حذف کنید.
  3. میلک شیک شاتوت ماندگاری زیادی ندارد و باید همان روز سرو شود.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه