طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ کاری خانگی خوشمزه کشدار به روش رستورانی

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و بسیار پر طرفدار در سراسر جهان می باشد. پیتزا قارچ و مرغ کاری هم مانند دیگر پیتزاها اصالتی ایتالیایی دارد و اصلی ترین مواد تشکیل دهنده آن گوشت مرغ ، قارچ ، پنیر پیتزا و سس کچاپ هستند.با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر پیتزا مرغ و قارچ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری پیتزا مرغ و قارچ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی پیتزا مرغ و قارچ با پرتال پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

قارچ۲۵۰ گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
سینه مرغ۵۰۰ گرم
ادویه کاریبه اندازه کافی
فلفل دلمه ای بزرگ۱ عدد
سس گوجه فرنگیبه اندازه کافی
پنیر پیتزا و خمیر پیتزابه اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و آویشنبه اندازه کافی

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

1مرحله اول: پخت مرغ

برای تهیه پیتزا قارچ و مرغ ابتدا خمیر پیتزا را آماده می کنیم و می گذاریم تا ور بیاید.سپس در قابلمه ای آب می ریزیم و می گذاریم روی حرارت زیاد تا زودتر به جوش بیاید و بعد پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و به چهار قسمت تقسیم می کنیمو زمانی که آب به جوش آمد سینه مرغ و پیاز را با هم داخل آب در حال جوش قرار می دهیم و کمی زردچوبه به آن اضافه می کنیم سپس درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم تا مرغ به طور کامل پخته شود.

2مرحله دوم:: ریش کردن مرغ

پس از گذشت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه از پخت سینه های مرغ کمی نمک به آن اضافه می کنیم و شعله را خاموش می کنیم و سینه ها را با کفگیر از قابلمه بیرون می آوریم ودر آبکش قرار می دهیم تا خنک شوند. ( آب مرغ را می توانیم نگهداری کنیم و با آن سوپ تهیه کنیم. )آن وقت سینه ها را روی تخته آشپزخانه ریش ریش می کنیم.

3مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

فلفل دلمه ای ها را نیز می شوییم و داخل آن ها را خالی می کنیم و نگینی خرد می کنیم و در بشقابی می ریزیم.قارچ ها را نیز با دستمالی نمدار تمیز کرده و سریع آبکش می کنیمو حلقه حلقه برش می زنیم و با قلم مو آشپزخانه کف تابه ای را چرب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم و قارچ ها را در داخل تابه می ریزیم و فلفل دلمه ای ها را نیز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا قارچ ها سبک شوند و مرغ های ریش شده را نیز می افزاییم و ادویه کاری ، نمک ، فلفل سیاه نیز روی مواد می پاشیم و با هم مخلوط می کنیم و از روی حرارت تابه را بر می داریم ولی همچنان به تفت دادن ادامه می دهیم زیرا تابه داغ استو اگر مواد رها شوند امکان دارد مرغ ها سوخاری و سفت شوند و یا قارچ ها سرخ شوند.

4مرحله چهارم: باز کردن خمیر

سپس خمیر پیتزا را با حداکثر ۲ سانتی متر قطر آن روی سینی فر پهن می کنیم و روی آن را با وردنه مرتب و هم سطح می کنیمو روی خمیر را با سس پیتزا کاملا پوشش می دهیم و مواد داخل تابه را با قاشق روی خمیر می ریزیم تا کاملا از مواد پوشیده شود و در آخر روی مواد کمی آویشن می پاشیم.سینی را داخل فر قرار می دهیم و فر را روشن می کنیم

5مرحله پنجم: پخت پیتزا

فر را روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه پیتزا آماده شود. زمانی که خمیر پیتزا پخت یعنی ۲۰ دقیقه پس از گذاشتن پیتزا داخل فر،سینی فر را بیرون می آوریم و در آخر پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم و مجددا سینی را داخل فر قرار می دهیمتا به مدت ۱۰ دقیقه دیگر پنیر نیز روی مواد آب شود و پیتزای خیلی خوب و خوش طعمی داشته باشید.پس از پخت ۳۰ دقیقه پیتزا و آب شدن کامل پنیر پیتزا،سینی فر را بیرون می اوریم و پیتزای داغ تازه را با سس قرمز نوش جان کنید.

فوت فن های دستور پخت پیتزا مرغ و قارچ

  1. بهتر است یک کاسه آب داخل فر قرار دهید تا با ایجاد بخار خمیر را نرم کند.
  2. برای پخت در فر برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ قرار دهید.
  3. می توانید داخل تابه نیز این پیتزا را تهیه کنید.

همچنین ببینید

از
408
دیدگاه

  • زهرا ۳ سال پیش

    خیلی خوب بود.ممنون.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ سال پیش

      نوش جان.

      پاسخ
  • بل بل ۱ سال پیش

    ممنون عالی بودددد🤍
    خیلی خوش مزه شد👌🏻

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام نوش جان

      پاسخ