طرز تهیه حلوا سه رنگ مجلسی، زیبا و شیک مخصوص مهمانی به شکل شطرنجی

طرز تهیه حلوا سه رنگ

 

حلوا سه رنگ یکی از روش های تهیه حلوا می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه برای مهمانی ها مختلف تهیه کنید. حلوا سه رنگ برای مراسمات مذهبی به خصوص محرم و صفر و یا عزاداری ها گزینه خوبی می باشد و شما می توانید به شکل های مختلف بعد از تهیه آن را برش بزنید و سرو کنید و یا حتی می توانید حلوا را به صورت تک نفره داخل کپسول قرار دهید و سرو کنید و روی حلوا را به دلخواه تزیین کنید. این حلوا به سه طعم متفاوت تهیه می شود و اگر همه نکات را رعایت کنید می توانید یک حلوای خوشمزه داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا سه رنگ ساده و مجلسی را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا سه رنگ لوزی

  • آرد قنادی ۱.۵ پیمانه
  • آرد نخودچی ۱ پیمانه
  • پودر شکر ۱.۵ پیمانه
  • کره یا روغن ۶ ق غذا خوری
  • هل ۱ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
  • پودر زنجبیل ۱ ق مربا خوری
  • زعفران دم کرده ۱ ق غذا خوری
  • گلاب و پودر پسته برای رومال به مقدار لازم

طرز تهیه حلوا سه رنگ مجلسی و شیک برای مهمانی در سه طعم مختلف

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا آرد قنادی یا همان آرد سفید را الک کنید و داخل تابه بریزید و برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد. در ادامه آرد نخودچی الک شده را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه نه بیشتر تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله دوم: افزودن کره

در ادامه آرد ها را از تابه خارج کنید و الک کنید و مجدد داخل تابه بریزید و بعد کم کم باید شروع به اضافه کردن روغن یا کره کنید، حتما این کار را تدریجی انجام دهید و زمانی که بافت حلوا رقیق شود و برای ۵ دقیقه دیگر آرد ها را داخل تایه سرخ کنید و از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله سوم: تقسیم کردن سه رنگ حلوا

در ادامه پودر شکر را به همراه پودر هل اضافه کنید و هم بزنید تا حلوا یک خمیر نرمی و لطیفی شود. حالا باید خمیر تهیه شده را به ۳ قسمت تقسیم کنید و به یکی پودر کاکائو و یکی کمی زعفران دم کرده و یکی زنجبیل به همراه ۱ ق چای خوری آرد اضافه کنید و مواد را ورز دهید تا خوب مخلوط و رنگی شود.

مرحله چهارم: تهیه حلوا سه رنگ

حالا باید هر قسمت حلوای تهیه شده را داخل نایلون قرار دهید و خوب صاف کنید و برای نیم ساعت لایه ها را داخل یخچال استراحت دهید. بعد از نیم ساعت لایه ها اول را قرار دهید و با گلاب روی آن را کمی مرطوب کنید و لایه بعدی را قرار دهید و در انتها با کمک خط کش به شکل لوزی یا مربع برش بزنید و با پودر پسته تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی دستور پخت حلوای سه رنگ مجلسی با پودر شکر

  1. شکر دانه ریز یا آسیاب شده استفاده کنید.
  2. چیدن رنگ لایه های سلیقه ی می باشد و می توانید هر لایه ی را که دوست دارید ابتدا قرار دهید.
  3. می توانید بعد از قرار دادن لایه ها برای ۳ ساعت در یخچال استراحت دهید.

همچنین ببینید  

از
15
دیدگاه