طرز تهیه ژله به شکل گل رز شیک و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه ژله به شکل گل

 

یکی از دسرهای جذاب زیبا می باشد که که می توانید با کمی خلاقیت این ژله رولی که مانند گل رز شکل داده شده است را تهیه کنید شما می توانید با چند چوپ شور یا پوست خیار نازک شده این ژله را مانند دسته گل رز دربیاورید و برای برگ ها هم می توانید ژله تهیه کنید و از قالب برگ استفاده کنید و یا از برگ نعنا و یا برگ های سبزی های دیگر استفاده کنید. ژله به شکل گل یکی از دسرهای بسیار مناسب برای مهمانی و تولد ها و مراسمات مختلف می تواند باشد. شما برای تهیه این دسر می توانید از هر چند بسته رنگ که دوست دارید استفاده کنید. اما از خواص مهم ژله می توان به بهبود وضعیت مفاصل، کمک به گوارش، پیشگیری از پوکی استخوان، مفید برای دندان اشاره کرد. امروز در پارسی دی ژله به شکل گل رز را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

پودر ژله(در طعم و رنگ های مختلف) ۱ بسته
آب جوش۳/۴ پیمانه
آب جوش۳ ق غذا خوری

طرز تهیه ژله به شکل گل رز

مرحله اول : آماده سازی ظرف ژله

چند ظرف مستطیل با توجه به تعداد ژله های خود به اندازه ۲۰*۳۰ را انتخاب کنید برای هر کدام یک نایلون فریزر برداشته و نایلون را باز کنید تا یک لایه شود سپس کمی کف ظرف را با قلمو چرب کنید و نایلون را داخل ظرف بیاندازید بدین ترتیب همه ظرف ها را آماده کنید.

مرحله دوم : بن ماری کردن ژله

برای هر کدام از بسته رنگی ژله باید این مراحل را تکرار کنید. پودر ژله را داخل ظرف ریخته و به آن ۳/۴ پیمانه آب را اضافه کنید و هم بزنید سپس روی بخار غیر مستیقم آب قرار دهید تا تمام ذرات ژله حل شود و یا می توانید ظرف را بمدت ۱ دقیقه در ماکروفر با قدرت ۱۰۰درصد قرار دهید سپس اجازه دهید تا کمی خنک شود.

مرحله سوم : افزودن بستنی

بعد از اینکه ژله خنک شد و از داغی افتاد بستنی وانیلی را روی ژله ریخته و اصلا هم نزنید فقط با کمک قاشق بستنی را در ژله حرکت دهید تا ذوب شود.

مرحله چهارم : تهیه ژله به شکل گل

ژله آماده شده را داخل ظرف های ریخته و چند ضربه به ظرف بزنید تا ژله و بستنی در همه جای ظرف به طور یکسان پخش شود و بمدت ۴۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا بگیرد سپس از یخچال خارج کنید سپس یک چاقو را کمی خیس کنید و برش های طولی یا عرضی نامنظم بزنید و آرام شروع به رول کردن کنید اگر خطی و صاف برش بزنید رول های ساده خواهید داشت اگر نامنظم باشد به شکل گل در خواهد آمد.

مرحله آخر

به ترتیب بالا تمام ژله ها را آماده کنید و داخل ظرف سرو قرار دهید و چند عدد چوب شور را به عنوان دسته گل ها قرار دهید و یک روبان بگذارید به همین راحتی ژله به شکل گل رز ما تهیه شد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ژله به شکل گل

  1. اگر در موقع اضافه کردن بستنی، ژله داغ باشد بستنی به شکل بریده می شود و دو فاز نمی شود.
  2. می توانید بجای نایلون از سلفون استفاده کنید.
  3. اگر ظرف کوچک باشد رول ها کلفت شده و می شکنند.
  4. اگر ظرف مورد نظر بزرگتر باشد ژله نازک می شود.
  5. بعد از قرار دادن ژله داخل یخچال ۱۵ دقیقه بعد چک کنید اگر زودتر از ۴۵ دقیقه بستنی گرفت خارج کنید و رول کنید اگر یبش از اندازه ژله داخل یخچال بماند سفت شده و دیگر رول نمی شود.
  6. بلافاصله بعد از رول کردن ژله ها ظرف را داخل یخچال قرار دهید تا در هنگام سرو سفت تر شود.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه