طرز تهیه حلوای کاکائویی و زعفرانی شیک و مناسب نذری و ختم

طرز تهیه حلوای زعفرانی و کاکائویی

 

حلوا ها انواع و اقسام مختلقی دارند و شما می توانید این حلوا ها را در طعم زعفرانی و کاکائویی تهیه کنید و به دلخواه این حلوا را می توانید داخل دیس بریزید و باقی مواد را می توانید داخل قیف بریزید و به دلخواه روی حلوا شکل های مختلف بزنید. شما می توانید این حلوای خوشمزه را برای نذری یا مناسبت های مذهبی مختلف آماده کنید. بافت این حلوا بسیار نرم و لطیف است و به راحتی می توانید فرم دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا کاکائویی و زعفرانی  را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۱ پیمانه
شکر۱ و ۱/۴ پیمانه
آب۱ و ۱/۴ پیمانه
روغن جامد یا کره۱/۲ پیمانه
روغن مایع۳ ق غذا خوری
زعفران غلیظ۳ ق غذا خوری
گلاب۱/۲ پیمانه
هل سابیده۱/۴ ق چای خوری
پودر کاکائو۱ ق چای خوری

طرز تهیه حلوا زعفرانی و کاکائویی

مرحله اول: تهیه شربت

شکر و آب را روى حرارت قرار دهید تا شکر حل شود و گلاب را افزوده و زعفران را و شربت ما آماده است. نیازی نیست خیلی شربت بجوشد و غلیظ شود وگرنه حلوای شما خشک می شود.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

آرد را با حرارت ملایم تفت دهید تا کاملا تغییر رنگ داده و طلایى شود و داخل ماهیتابه ی دیگر روغن ها را ریخته و روی حرارت قرار دهید تا کره ذوب شود و آرد تفت خورده را روى روغن ها الک کنید و هم بزنید و ١٠ دقیقه هم با حرارت بسیار ملایم تفت  دهید تا بوى خامى روغن هم از بین برود.

مرحله سوم: افزودن شربت

از شربت که در حال جوش است یک چهارم پیمانه کنار قرار دهید و مابقی را کم کم به آرد تفت خورده اضافه کرده و هم بزنید تا حلوا در وسط ظرف جمع شود و آماده است.

مرحله چهارم: تهیه حلوای زعفرانی و کاکائویی

حالا باید مقداری از حلوا به اندازه ی یک پیاله برداشته و پودر کاکائو و شهدی را که کنار گذاشتید به آن افزوده و هم بزنید تا حلوای شکلاتی نرمی شود و داخل قیف با سر ماسوره ی ستاره ریخته و حلوای زعفرانی را در دیس ریخته و سطح آن را صاف کرده و با کمک سیخ کبابى یا نوک چاقو روی حلوا طرح ایجاد کنید و یا می توانید مقداری حلوای زعفرانی را کف بشقاب یا سینی بریزید و حلوای کاکائویی را داخل قیف ریخته و روی حلوای زعفرانی ماسوره بزنید و به دلخواه با پرک بادام یا گل محمدی تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلوا زعفرانی و کاکائویی

  1. دقت کنید به ازای هر آرد نان فنتزی ۱ لیوان شکر و ۱ لیوان آب برای تهیه شربت استفاده می شود.
  2. اگر حلوای شما سفت شد کمی شربت اضافه تر درست کنید و مجدد به حلوا اضافه کنید و هم بزنید تا قبل ماسوره زدن باشد.
  3. استفاده از روغن جامد و کره همزمان باعث نرم شدن حلوا می باشد.
  4. هرچقدر پودر کاکائو شما مرغوب تر باشد رنگ حلوای شما تیره تر می شود.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه