طرز تهیه شیرینی رزت کاکائویی شیک و خوشمزه با فر و بدون به روش قنادی ها

شیرینی رزت کاکائویی

 

یکی از شیرینی های بسیار جذاب و خوشمزه که می توانید برای عید نوروز تهیه کنید همین شیرینی رزت کاکائویی یا شکلاتی می باشد که طعم و مزه بی نظیری دارد و شما می توانید به راحتی این شیرینی را در خانه تهیه کنید. شما در این رسپی می توانید شیرینی رزت کاکائویی را با فر و بدون فر در تابه تهیه کنید که کار بسیار ساده و آسانی می باشد. برای تهیه این شیرینی با ماسوره d2 یا همان رز را از قنادی ها تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی رزت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد قنادی۱ لیوان
پودر قند۱/۲ لیوان
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری
کره۱۰۰ گرم
وانیل۱ ق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه شیرینی رزت کاکائویی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد شعله پخش کن را روی حرارت کم قرار دهید و زمان دهید تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود و برای پخت در فر نیز باید برای ۱۵ دقیقه فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید کره به دمای محیط رسیده را با قاشق هم بزنید تا یکدست شود و بعد پودر قند را روی موادالک کنید و برای ۳۰ ثانیه با دور کند همزن برقی بزنید تا مخلوط شود دقت نباید بیش از اندازه مواد را هم بزنیدو

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

حالا باید وانیل و تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و با همزن برقی برای ۱ دقیقه دیگر مواد را بزنید تا حسابی مخلوط شود و حتما طی هم زدن دورگیری کنید و با لیسک تا همه مواد به صورت یکدست ترکیب شوند.

مرحله چهارم: پخت شیرینی رزت با فر و بدون فر

آرد و پودر کاکائو را مخلوط کنید و دو بار الک کنید و به مواد اضافه کنید و با همزن حدود یک دقیقه دیگه هم بزنید، حالا مواد رو با لیسک جمع کنید و داخل قیف که از قبل ماسوره رزت داخلش قرار دادیم بریزید، کف تابه رژیمی یک لایه کاغذ روغنی بزارید، با قیف از مواد داخل تابه پایپ کنید و بعد درب تابه رو ببنید و روی شعله پخش قرار دهید. بعد از پونزده دقیقه حرارت رو خاموش کنید شیرینی ما آماده اس و به راحتی از کاغذ روغنی جدا می شود و برای پخت در فر نیز باید به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی رزت کاکائویی

  1. می توانید بجای کره از مارگارین نیز استفاده کنید.
  2. شیرینی را در ظرف درب دار ریخته و به مدت ۱ ماه در یخچال نگهداری کنید.
  3. بیش از حد شیرینی ها را داخل فر نگه ندارید وگرنه خشک می شود.
  4. هر چقدر پودر کاکائو با کیفیت تری استفاده کنید رنگ شیرینی شما تیره تر می شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه