طرز تهیه گتو بسک فرانسوی با طعم و مزه بی نظیر به روش قنادی

گتو بسک

 

گتوبسک یکی از معروف ترین و محبوب ترین شیرینی های سنتی فرانسوی می باشد که برای منطقه ای به نام بسک در شمال فرانسه است و گتو در زبان فرانسوی یعنی گتو در زبان فرانسوی یعنی کیک و شما می توانید این کیک خوشمزه را به همراه کرم مخصوص خودش تهیه کنید و در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید. این کیک برای این که خوشمزه تر شود و به نتیجه نهایی برسید حتما باید مواد را وزن کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه گتوبسک فرانسوی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پودر شکر۱۲۵ گرم
کره۱۲۵ گرم
آرد۲۵۰ گرم
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
زرده تخم مرغ۷۵ گرم
پوست‌ لیموی‌ رنده شده۱ ق چای خوری
نمک۱ پنس

مواد لازم کرم پاتیسیر

شیر گرم۱۸۰ گرم
نشاسته ذرت۲ ق سوپ خوری
پودر شکر۲ ق سوپ خوری
زرده تخم مرغ۲۵ گرم
رنده ی پوست لیمو یا پرتقال۱ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
زرده ی تخم مرغ۱ عدد برای رومال خمیر
مربای آلبالوی بدون شهددر صورت تمایل نصف پیمانه

طرز تهیه گتوبسک

مرحله اول: تهیه کرم

شیر را داخل قابلمه‌ کوچک ریخته و روی حرارت قرار داده تا داغ شود. پودر شکر و زرده ها را داخل کاسه ی همزن ریخته و همزده تا کشدار و کرم رنگ شود و وانیل و نشاسته ذرت را افزوده و همزده و شیر داغ را کم کم به زرده‌ها افزوده و با سرعت همزده تا زرده‌ها نپزند و تمام مواد را به قابلمه برگردانده و روی حرارت مرتب همزده تا به غلظت برسد و خامی مواد از بین برود و از روی حرارت برداشته و رنده ی پوست پرتقال را افزوده و همزده و داخل ظرف ریخته و کیسه فریزر روی کرم بکشید بطوریکه کیسه با کرم در تماس باشد و هنگام خنک شدن،کرم رویه نبندد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد خمیر

آرد و بیکینگ پودر را داخل کاسه ی همزن الک کرده و کره ی سرد مکعبی خرد شده و پودر شکر و نمک را افزوده و با همزن یا نوک انگشتان همزده تا به شکل خرده نان درآیدو زرده‌های تخم مرغ و پوست لیمو را افزوده و هم بزنید تا خمیر جمع شود و خمیر نیازی به ورز دادن ندارد و در حد جمع شدن کافیست.

مرحله سوم: استرات خمیر

خمیر را داخل کیسه فریزر قرار داده و به مدت یکساعت داخل یخچال استراحت دهید و سپس به ضخامت ۴ میل بین دو کیسه فریزر پهن کرده و دو دایره به قطرهای ۲۴ و ۱۹ سانت میبریم و دایره ی بزرگتر را داخل قالب تارت ۱۷ سانتی قرار داده به طوری که کف و دیواره‌ های قالب پوشانده شود و یک لایه‌ی نازک از مربای آلبالوی بدون شهد را روی خمیر پهن و کرم پاتیسیر را روی مربا ریخته و خمیر بعدی که قطرش ۱۹ سانت است را روی کرم پهن کرده و با وردنه یا کارد تیز روی لبه های خمیر کشیده تا اضافه های خمیر برش خورده و دو لبه ی خمیر بالایی و خمیر زیرین به هم بچسبند و سپس روی خمیر را با زرده ی تخم مرغ رومال و قالب را به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت گتوبسک

در ادامه دوباره روی خمیر را رومال زده و با یک کارد تیز روی خمیر را برشهای دلخواه و عمیق زده و قالب را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه‌ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۴۰ دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود،بپزید.

فوت و فن های دستور تهیه گتوبسک

  1. برای پخت در فر گازی بهتر است دما روی ۱۸۰ قرار دهید.
  2. اگر فر شما دارای کانوکشن نیز گریل را در انتها روشن کنید.
  3. از کرم تهیه شده می توانید برای تهیه شیرینی های مختلف نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه گتو بسک فرانسوی با طعم و مزه بی نظیر به روش قنادی
5 (100%) 1 votes