طرز تهیه حلوا نارگیلی بوتیکی ساده، خوشمزه و مجلسی با پودر نارگیل

طرز تهیه حلوا نارگیلی

 

یکی از انواع خانواده بزرگ حلواها می باشد که بسیار خوشمزه و لطیف است و زود تهیه می شود شما می توانید این حلوا را به صورت بوتیکی یا ساده تهیه کنید. حلوا نارگیلی یک میان وعده بسیار مقوی است که می توانید برای کودکان و یک عصرانه دلنشین و یا حتی برای مراسمات مذهبی خود تهیه کنید و به دلخواه آن را تزئین و یا با قالب های سیلیکونی قالب بزنید. امتحان کردن طعم ها و مزه های مختلف حلوا بسیار هیجان انگیز بوده مخصوصا موادی که با حلوا همخوانی داشته باشند شما می توانید این حلوای خوشمزه را در ایام ماه مبارک رمضان نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی حلوا نارگیلی با پودر نارگیل را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد سفید۱ پیمانه
پودر نارگیل۱ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
روغن جامد۴ ق غذا خوری
گلاب۱/۲ پیمانه
آب۱/۲ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم

طرز تهیه حلوا با پودر نارگیل

مرحله اول: تهبه شربت

برای تهیه حلوا نارگیلی باید شربت را تهیه کنید برای این کار آب و شکر را با هم داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید و هم بزنید تا دانه شکر ذوب شود سپس گلاب و زعفران را اضافه کنید و کمی بعد از روی حرارت بردارید نیازی به غلیظ شدن شربت نیست همین قدر که شکر ذوب شود کافی می باشد.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

آرد را الک کنید و داخل تابه بریزید و مدام هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود و کمی تغییر رنگ دهد بعد از حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه آرد را دو مرتبه الک کنید سپس مجدد به تابه برگردانید در ادامه کره و روغن را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود.

مرحله سوم: افزودن پودر نارگیل

در ادامه آرد را داخل کره و روغن خوب سرخ کنید نیازی نیست خیلی تفت دهید تا رنگ حلوا تیره شود زیرا این حلوا باید روشن بماند حالا پودر نارگیل را که از قبل آسیاب کردید اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه دیگر تفت دهید و از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.

مرحله چهارم: افزودن شربت

حالا شربت سرد شده را کم کم به مواد اضافه کنید و مجدد تابه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا آب اضافی آن تبخیر شود و حلوا به صورت گهواره شود یعنی وقتی حلوا به سمت چپ و راست تکان می دهید حلوا به راحتی حرکت و خودش را جمع کرده باشد.

مرحله پنجم: تهیه حلوا نارگیلی بوتیکی

برای تهیه حلوا به صورت بوتیکی قالب مورد نظر را آماده کنید سپس همان طور که حلوا گرم است با قاشق داخل قالب ریخته (بهتر است خیلی کم قالب را چرب کنید) سپس سطح آن را صاف کنید و برای ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید سپس ۱ ساعت در یخچال و بعد از قالب خارج کنید اما اگر دوست دارید به صورت ساده این حلوا را تهیه کنید کمی که خنک شد داخل دیس کشیده و با انواع مغزیجات و پودر نارگیل تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه حلوا با پودر نارگیل به صورت ساده و بوتیکی

  1. آرد این حلوا باید آرد سفید و شیرینی پزی باشد.
  2. میزان پودر نارگیل را ابتدا اندازه کنید سپس آسیاب کنید.
  3. بهتر است روغن را قاشق قاشق اضافه کنید و به یکباره نریزید زیرا مقدار جذب آردها متفاوت است.
  4. طعم این حلوا بسیار متفاوت و خوشمزه است.

همچنین ببینید  

طرز تهیه حلوا نارگیلی بوتیکی ساده، خوشمزه و مجلسی با پودر نارگیل
4 (80%) 4 votes