طرز تهیه شیرینی کاکائویی خانگی ساده، خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه شیرینی کاکائویی

 

یکی از شیرینی خوشمزه نوروزی و دورهمی می باشد که برای دوست داران طعم و مزه کاکائو بسیار مناسب است و مانند دیگر شیرینی های نوروزی ساده و با چند قلم مواد تهیه می شود اما پر نکته می باشد. شما می توانید این شیرینی را به صورت ساده و بدون کاتر تهیه کنید و یا با بریلو و یا شکلات ذوب شده تزئین کنید. بافت شیرینی کاکائویی پوک و نرم است و داخل دهان آب می شود. رنگ این شیرینی ارتباط مستقیمی با پودر کاکائو شما دارد پس حتما از پودر کاکائو های فله استفاده کنید تا رنگ شیرینی شما تیره تر شود. امروز در پارسی دی شیرینی کاکائویی بسیار خوشمزه و ساده را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

کره یا ماگارین۳۰۰ گرم
پودر قند۱ پیمانه
نشاسته ذرت۱ پیمانه
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
آرد ۲ و ۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی کاکائویی مجلسی

مرحله اول: هم زدن کره

ابتدا کره را از قبل داخل محیط  آشپزخانه قرار داده تا نرم شود سپس داخل کاسه ریخته و به همراه پودر قند حدود ۷ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا حجیم و کرم رنگ شود.

مرحله دوم: افزودن آرد

وانیل را در ادامه اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید و بعد پودر کاکائو را مواد الک کرده با همزن با دور کند هم بزنید سپس نشاسته ذرت را افزوده و هم بزنید و در ادامه آرد را به تدریج اضافه کنید تا خمیر جمع شود.

مرحله سوم: استراحت کردن خمیر شیرینی

حتما آرد را در مرحله قبل به تدریج اضافه کنید نباید به یکباره اضافه کنید زیرا با توجه به جنس متفاوت آرد ها ممکن است کمتر یا بیشتر بخواهد باید خمیر نرم و بدون ترک باشد در ادامه خمیر را داخل نایلون گذاشته و بمدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: کاتر زدن شیرینی کاکائویی

خمیر شیرینی کاکائویی را بین دو نایلون باز کنید و با کاتر فشاری طرح بزنید اگر کاتر ندارید می توانید مقداری در دست برداشته و گرد کنید سپس روی سینی فر قرار دهید و بمدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خمیر منسجم شود.

مرحله پنجم: پخت شیرینی کاکائویی مجلسی

فر را روشن کنید تا گرم شود سپس سینی را از یخچال مستیقم داخل فر قرار دهید و زمان را روی ۱۵ لی ۲۰ و دمای ۱۸۰ تنظیم کنید. و اجازه دهید تا شیرینی پخته شوند (برای چک کردن پخت شیرینی با کارد آن را تکان دهید اگر حرکت کرد آماده می باشد) پس از خنک شدن از روی سینی جدا کنید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی کاکائویی ساده

  1. اگر شیرینی را بیش از اندازه در فر قرار دهید خشک و بیسکویتی می شود.
  2. با این مقدار مواد حدود ۱۵۰ عدد شیرینی خواهید داشت.
  3. تا سه هفته در ظرف دربسته در یخچال ماندگاری دارد.
  4. برای فر برقی و توستر ۲۰ درجه دما کمتر تنظیم شود.
  5. نشاسته ذرت باعث لطافت و نرمی این شیرینی می شود پس حذف نکنید.
  6. می توانید شیرینی را در فر دست ساز تهیه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شیرینی کاکائویی خانگی ساده، خوشمزه و مجلسی
5 (100%) 2 votes