طرز تهیه شیرینی رویال بادام خوشمزه و آسان مخصوص عید نوروز

طرز تهیه شیرینی رویال

 

یکی از آیتم شیرینی های نوروزی و بسیار خوشمزه می باشد که می توانید در طعم های مختلف شکلاتی یا ساده یا بادامی تهیه کنید. برای تهیه این شیرینی نیاز به مواد زیادی ندارید و با چند قلم مواد به راحتی این شیرینی را می توانید برای ایام نوروز تهیه کنید. شیرینی های خشک را می توانید با کره یا روغن صاف یا روغن ۵۰ تهیه کنید و با توجه به استفاده از هر کدام میزان ماندگاری شیرینی ها متفاوت است در شیرینی هایی که کره استفاده می شود مقداری ماندگاری کمتری خواهند داشت این شیرینی رویال با طعم شکلاتی می تواند طعم و مزه جدیدی برای شما داشته باشد و پیشنهاد می کنیم اگر طرفدار شیرینی های شکلاتی هستید این رویال را انتخاب کنید. امروز در پارسی دی شیرینی رویال بادام را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

کره۱۳۰ گرم
روغن جامد صاف۷۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
آرد سفید۳۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر کاکائو۴۰ گرم
وانیل۱/۴ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱/۴ ق چای خوری
شکلات و پرک بادامبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی شکلاتی رویال

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد شیرینی را در دمای محیط بگذارید تا هم دما و کره نرم شود. برای تهیه روغن صاف باید ابتدا روغن را ذوب کنید داخل شیشه ریخته و اجازه دهید تا در دمای محیط خنک شود سپس در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن کره و روغن

کره نرم شده را به همراه روغن صاف و پودر قند داخل کاسه ریخته و با همزن برقی با سرعت تند به مدت ۷ دقیقه بزیند تا کرم رنگ و حجیم شود حتما در حین هم زدن با لیسک دور گیری کنید تا تمام کره و روغن هم بخورد.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی رویال

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل افزوده و ۳ دقیقه دیگر مجدد هم بزنید تا یکدست شود سپس همزن را کنار بگذارید و مخلوط آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مانند خمیر جمع شود اگر خمیر خیلی چسبنده بود قاشق قاشق آرد اضافه کنید سپس خمیر را جمع کنید و در نایلون گذاشته و به مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: کاتر زدن

بعد از استراخت خمیر آن را بین دو نایلون باز کنید و به قطر ۳ میل با کاتر دلخواه برش بزنید و شیرینی ها را داخل سینی فر قرار دهید و در صورت تمایل بادام ها را روی شیرینی گذاشته و کمی فرو کنید تا فیکس شود.

مرحله پنجم: پخت شیرینی شکلاتی رویال

سینی شیرینی را به مدت ۱۵ دقیقه مجدد در یخچال استراحت داده و مستقیم در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ بمدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود سپس بعد از خنک شدن کامل شیرینی ها را از سینی جدا کنید و اگر تمایل داشتید می توانید با شکلات ذوب شده تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شیرینی رویال شکلاتی

  1. بیش از اندازه به خمیر آرد نزنید زیرا سنگین شده و بعد از پخت سفت می شود.
  2. خمیر نیاز به ورز دادن ندارد ولی اگر جمع نشد با نوک انگشت کمی خمیر را ورز دهید تا کمی منسجم شود.
  3. نیاز به کاغذ روغنی و چرب کردن سینی فر نیست زیرا بعد از پخت به راحتی جدا می شود.
  4. با این مقدار مواد حدود ۷۰ عدد شیرینی رویال خواهید داشت.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه