طرز تهیه برشتوک لوزی دو رنگ شیک و مجلسی با طعم عالی مناسب پذیرایی

دستور تهیه برشتوک لوزی

برشتوک لوزی

 

برشتوک لوزی یکی از حلوا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید برای پذیرایی استفاده کنید. برشتوک یک نوع حلوا می باشد که خیلی سریع آماده می شود و شما می توانید با قالب و یا بدون قالب تهیه کنید. برشتوک لوزی یک ایده بسیار ناب برای مراسمات مذهبی و نذری ها می باشد زیرا زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست و جزء دسته آشپزی های بسیار آسان است و شما با هر نوع مهارتی و سطحی که در آشپزی باشید می توانید برشتوک لوزی را به سادگی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه برشتوک لوزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه برشتوک لوزی

  • آرد سفید ۲ پیمانه معادل ۳۰۰ گرم
  • پودر قند ۱ و ۱/۴ پیمانه معادل ۲۰۰ گرم
  • آرد نخودچی ۱ و ۱/۳ پیمانه معادل ۲۰۰ گرم
  • مخلوط روغن جامد و کره ۳۰۰ الی ۴۰۰ گرم
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • گلاب ۱ الی ۲ ق غذا خوری
  • شکلات ذوب شده به مقدار لازم

طرز تهیه برشتوک لوزی خیلی خوشمزه و ساده

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا باید آرد سفید را الک کنید و برای نیم ساعت تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. بعد از نیم ساعت که بوی خوش آرد بلند شد نوبت اضافه کردن آردنخودچی می باشد و برای ۱۵ دقیقه دیگر تفت دهید. دقت کنید آردنخودچی زود می سوزد و حرارت باید در حین تفت دادن خیلی کم باشد.

مرحله دوم: افزودن پودر قند

بعد از ۱۵ دقیقه آرد ها را از روی حرارت بردارید و الک کنید و به آن پودر قند اضافه کنید و مجدد مواد را الک کنید و مواد را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. به یکی از قسم ها باید پودر هل و گلاب اضافه کنید و هم بزنید و به قسمت دیگر پودر کاکائو الک شده را اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن خمیر

حالا باید روغن جامد و کره را ذوب کنید و داخل یک کاسه بریزید و همان طور که داغ است به قسمت های تفسیم شده به نوبت بریزید و هم بزنید تا مواد حالت خمیری شکل به خود بگیرد. دقت کنید میزان روغن ها با هم فرق دارند و ممکن است کمتر یا بیشتر مصرف شود، پس حتما کم کم اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه برشتوک لوزی

حالا باید داخل قالب مورد نظر نایلون انداخته و از مواد شکلاتی بریزید و روی آن را صافه کنید و برای ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید و بعد لایه ساده را بریزید و روی آن را صاف کنید و در انتها کمی شکلات ذوب شده را روی مواد بریزید و با لیسک خوب صاف کنید و در یخچال برای ۳ ساعت قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد به شکل لوری برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه برشتوک لوزی شیک و خوشمزه مناسب پذیرایی

  1. می توانید روی مواد خلال بادام یا پسته بریزید.
  2. برای این مواد ۱۰۰ گرم کره و ۳۰۰ گرم روغن جامد بریزید.
  3. داخل شکلات ذوب شده کمی روغن مایع بریزید تا بتوانید به راحتی روی مواد پخش کنید.
  4. قبل از برش زدن بگذارید ۱۵ دقیقه در دمای محیط بماند و بعد برش بزنید تا موقع برش زدن شکلات روش شکسته نشود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه