طرز تهیه کوکی بادام فوق العاده خوشمزه با ماندگاری بالا + عکس مراحل

دستور پخت کوکی بادام

طرز تهیه کوکی بادام

 

کوکی بادام یکی از کوکی های بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید با مغز دلخواه این کوکی را تهیه کنید و برای پذیرایی و عصرانه به همراه یک لیوان چای سرو کنید. بافت این کوکی بسیار نرم و لطیف است و ماندگاری خوبی دارد و شما می توانید برای ۱ ماه در ظرف دربسته نگهداری کنید. شما می توانید از گردو یا پسته یا شکلات چیپسی یا بادام برای مغز این کوکی استفاده کنید که این کاملا دلخواه است. برای تهیه این کوکی به کره نیاز دارید که می توانید بجای کره از مارگارین نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی بادام را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی بادام

  • کره ۲۵۰ گرم
  • پودر قند ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد ۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • بادام درشت آسیاب شده ۱ پیمانه

طرز تهیه کوکی بادام خوشمزه و نرم و لطیف

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا آرد سفید را الک کنید و داخل تابه نچسبد بریزید و کمی تفت دهید تا کرم رنگ شود سپس از تابه خارج کنید. بادام ها را کمی درشت آسیاب کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا بوی خامی بادام نیز گزفته شود. سپس باید داخل یک ظرف بریزید و صبر کنید تا کاملا خنک شود و این نکته بسیار مهم می باشد.

مرحله دوم: مخلوط کردن

در ادامه کره و پودر قند را داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و پف دار شود و حتما بین کار دورگیری کنید تا بوی زهم کره گرفته شود. سپس وانیل و تخم مرغ را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر و بادام را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی بدست بیاید.

مرحله سوم: پخت کوکی بادامی

در ادامه باید از مواد به اندازه یک گردو کوچک بردارید و در دست خوب گرد کنید و روی سینی فر از قبل کاغذ روغنی گذاشته قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا کوکی ها پخته شود. بعد از این که قسمت پایین کوکی کمی برشته شد دیگر منتظر قهوه ای شدن روی کوکی نباشید و کوکی بادام را از فر خارج کنید و داخل پودر قند خوب بغلطانید و میل کنید. این کوکی ماندگاری خوبی دارد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکی بادام کره ای خوشمزه و ساده و نرم با ماندگاری بالا

  1. زمانی که کوکی داغ است باید داخل پودر قند بزنید.
  2. برای حفظ ماندگاری در ظرف دربسته قرار دهید.
  3. دمای فر ها باهم متفاوت است و زمامی که زیر کوکی کمی تغییر کرد تست کنید و نگذارید زیاد در فر بماند زیرا باعث خشک شدن کوکی می شود.
  4. حتما زمانی که کره را هم می زنید دورگیری کنید و اگر دوست دارید بجای کره از مارگارین یا همان کره گیاهی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه