طرز تهیه ژله شیر و موز شیک و مجلسی با پودر ژله به صورت مرحله به مرحله

 ژله شیر و موز

 

یکی از دسرهای خوشمزه می باشد که به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید. شما می توانید این ژله را برای مهمانی ها و تولد ها و یا شب یلدا تهیه کنید. تهیه ژله همیشه برای خانم ها در مهمانی ها و تولدها جزء دغدغه های آن ها محسوب می شود، که چه مدلی تهیه کنند و از چه طعم هایی استفاده کنند. شما می توانید برای تهیه این ژله از قالب پلاستیکی یا سیلیکونی یا فلزی استفاده کنید. حتما قالب را چرب کنید. اگر از قالب های طرحدار استفاده می کنید حتما با قلمو تمام زاویه های آن ها را چرب کنید، چون اگر یک طرف ژله به ظرف بچسبد کار را خراب می کند. ژله در کنار ظاهر دلربا و جذابی که دارد از خواص خوبی برخودار است و شاید برای شما جالب باشد که ژله ها حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند. ژله در واقع از جوشاندن غضروف و استخوان حیوانات برای ساخت کلاژن تهیه می شود. می توانید با خوردن ژله پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کنید، همچنین خوردن ژله باعث بهبود سلامت پوست نیز می شود و تسکین درد مفاصل از جمله ویژگی های ژله می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله شیر و موز با پودر ژله را شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

پودر ژله موزی۲ بسته
موز۲ عدد
شیر۳/۴ پیمانه
آب سرد۱/۲ پیمانه
آب جوش۲ پیمانه
شکر۲ ق غذا خوری

طرز تهیه ژله شیر و موز با پودر ژله

مرحله اول : آماده سازی قالب

قالب مورد نظر خود را با کمک قلمو چرب کنید و برای ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. موزها را نیز پوست بگیرید و به صورت حلقه ای  برش بزنید (برش ها زیاد نازک نباشد).

مرحله دوم : بن ماری کردن ژله

یک بسته پودر ژله را با ۱ لیوان آب جوش هم بزنید. سپس ظرف را روی بخار کتری یا آب در حال جوش بگذارید و هم بزنید تا تمام ذرات ژله حل شود. می توانید برای تسریع در کار به مدت ۱ دقیقه در مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید. سپس از روی حرارت برداشته و نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم : تهیه لایه اول ژله شیر و موز

قالب را از فریزر بیرون بیاورید سپس ۵ قاشق غذاخوری ژله را کف قالب بریزید و داخل یخچال قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه اجازه دهید نیم بند شود، یعنی حالتی مانند سفیده تخم مرغ داشته باشد. سپس موز های حلقه شده را روی ژله ی نیم بند شده چیده و چند قاشق دیگر ژله را روی موزها ریخته و مجدد در یخچال قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد. وقتی ژله خودش را گرفت ( نباید خیلی سفت شود زیرا لایه ها در زمان برش زدن از هم جدا می شود) حالا باقی مانده ژله را بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا ژله خودش را بگیرید.

مرحله چهارم : تهیه لایه شیر

برای تهیه لایه سفید رنگ باید مابقی موزها را با شیر و شکر داخل مخلوط کن ریخته و خوب پوره کنید تا مثل شیر موز شود. یک بسته دیگر ژله موزی را با ۱ لیوان دیگر آب جوش بن ماری کنید تا تمام ذرات ژله حل شود. وقتی کمی از داغی افتاد ۱ لیوان از شیر موز را اضافه کنید و هم بزنید سپس قالب را بیرون بیاورید و روی ژله موزی بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله آخر

دور تا دور قالب را با چاقو نوک تیز آزاد کنید و سپس ژله را از قالب خارج کنید. می توانید برای تزئین از موز یا خامه قنادی زده شده استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ژله شیر و موز ساده و خوشمزه

  1. اگر ژله به قالب چسبیده بود از سشوار کمک بگیرید. بدین صورت که باد سشوار را گرم کنید و زیر قالب بگیرید. بیش از حد این کار نکنید زیرا باعث شل شدن ژله می شود یا می توانید از یک لگن آب داغ برای در آوردن ژله کمک بگیرید.
  2. می توانید ژله ها را به صورت چند لایه تهیه کنید تا دسر چند رنگ داشته باشید.
  3. مهم ترین نکته در هنگام ژله های چند رنگ این می باشد، که وقتی لایه ی بعدی را اضافه می کنید نباید خیلی سفت باشد باید لایه ها به هم بچسبند تا هنگام برش ظاهر زیبایی داشته باشند.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه