طرز تهیه فرنی برای نوزاد شش ماه به بالا، با آرد برنج به روشی ساده

دستور پخت فرنی برای نوزاد

طرز تهیه فرنی برای نوزاد

 

فرنی برای نوزاد یکی از روش های پخت فرنی می باشد که مخصوص نوزاد های شش ماه به بالا می باشد و یکی از غذا های کمکی بسیار خوشمزه است که در وزن گیری نوزاد نقش بسیار مهمی دارد ولی شما باید همه جوانب را رعایت کنید تا از هر گونه حساسیت نوزاد به مواد فرنی پیشگیری کنید. فرنی خوشمزه را می توانید با شیر گاو برای نوزاد خود شروع کنید و یا می توانید از انواع شیر های که می دانید نوزاد دوست دارد تهیه کنید و این نکته را در نظر داشته باشید از ریختن گلاب خوداری کنید زیرا دارای عطر و اسانس است و ممکن است نوزاد آلرژی داشته باشد و حتما قبل از مصرف باید با پزشک کودک مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید. دقت کنید زمانی که برای نوزاد ها غذا تهیه می کنید کمی باید واسوس بیشتری به خرج بدهید و ابزار و وسایلی که استفاده می کنید کاملا بهداشتی و تمیز باشد تا باعث بیماری نشود. فرنی ها یا با آرد برنج و یا نشاسته و گاهی با شیر خشک نوزاد ها تهیه می شود. اگر برای نوزاد های ۶ ماه یا هفت ماهه این فرنی را تهیه می کنید باید کمی رقیق تر تهیه کنید تا بتوانند راحت تر هضم کنند و بعد ها به مرور زمان غلظت فرنی را بالا ببرید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فرنی برای نوزاد شش ماه به بالا را با آرد برنج به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فرنی برای نوزاد با آرد برنج یا شیر خشک

  • آرد برنج ۱ ق غذا خوری
  • آب یا شیر گاو ۱ پیمانه

طرز تهیه فرنی برای نوزاد به روشی آسان و بدون ایحاد حساسیت و آلرژی

مرحله اول: آماده سازی آرد برنج

بهتر است خودتان در منزل آرد برنج تهیه کنید تا کیفیت بهتری داشته باشد. بدین صورت که برنج نیم دانه ایرانی را بشورید و خشک کنید و داخل آسیاب یا غذاساز ریخته و پوره کنید. در ادامه باید از یک الک رد کنید تا خوب نرم و دانه های درشت گرفته شود. شما می توانید از شیر خشک مادر یا انواع سویق ها نیز استفاده کنید ولی اولین فرنی برای نوزاد که بسیار تست شده است استفاده از آرد برنج است.

مرحله دوم: تفت دادن آرد برنج

داخل یک شیر جوش باید آرد برنج را بریزید و برای چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. دقت کنید تفت دادن آرد برنج باعث بهتر هضم شدن فرنی می شود و بهتر است این مرحله را حذف نکنید.

مرحله سوم: افزودن آب یا شیر

در ادامه آب و یا شیر را اضافه کنید و مداوم هم بزنید تا آرد برنج باز شود و کم کم غلیظ شود و اگر برای اولین بار می خواهید فرنی دهید حتما بسیار رقیق از روی حرارت بردارید. وقتی از حرارت برداشتید می توانید شیر خشک یا شیر مادر اضافه کنید و دقت کنید نباید آن ها را روی حرارت اضافه کنید. فرنی برای نوزاد آماده شده است نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه فرنی برای نوزاد شش الی هفت ماه به روشی ساده

  1. بهتر است برای اولین بار با آب فرنی را برای نوزاد تهیه کنید و اگر نوزاد به شیر حساسیت نداشت اضافه کنید.
  2. اصلا نیازی به افزودن شکر یا نبات نیست.
  3. اگر دوست دارید کیم فرنی شیرین باشد اصلا از شکر استفاده نکنید و از کمی شیره خرما یا انگور با مشورت دکتر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه فرنی برای نوزاد شش ماه به بالا، با آرد برنج به روشی ساده
3.4 (67.06%) 17 votes