طرز تهیه خورش کرفس با مرغ و لوبیا چیتی خوشمزه و راحت و غلیظ بدون رب

دستور پخت خورش کرفس با مرغ و لوبیا چیتی 

طرز تهیه خورش کرفس با مرغ و لوبیا چیتی

 

خورش کرفس با مرغ و لوبیا چیتی یکی از روش های بسیار ساده و سریع و خوشمزه برای تهیه خورشت کرفس می باشد که شما می توانید از مرغ تکه ای و خرد شده برای تهیه این غذا استفاده کنید و یا از مرغ خرد نشده و به همراه لوبیا چیتی که لعاب و مزه فوق العاده ی به خورشت می دهد. اما یکی از نکات مهم تهیه خورش کرفس استفاده از نعنا و چعفری و کمی برگ سبز کرفس که همه مواد را باید کمی تفت دهید و اگر سبزی قورمه سرخ شده دارید اضافه کنید تا عطر فوق العاده ی به خود بگیرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش کرفس با مرغ و لوبیا چیتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش کرفس با مرغ و لوبیا چیتی

  • کرفس ۱ دسته
  • مرغ (۱ عدد ران و سینه)
  • پیاز ۱ عدد
  • نعنا و جعفری (جعفری ۳۵۰ گرم نعنا ۱۵۰ گرم)
  • لوبیا چیتی ۱/۲ پیمانه
  • سبزی قورمه به دلخواه ۱ ق غذا خوری سرخ شده
  • لیمو عمانی ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش کرفس با مرغ و لوبیا چیتی برای دو نفر بدون رب

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید لوبیا چیتی را از شب قبل یا چند ساعت قبل خیس کنید و چندین بار آب آن را تعویض کنید. کرفس را تمیز کنید و برگ سبز را جدا بشورید و خشک کنید و ساقه کرفس را به اندازه یک بند انگشت خرد کنید. سبزی مخصوص نعنا و جعفری را تمیز کنید و بشورید و بعد از خشک شدن ریز خرد کنید و داخل یک تابه همراه سبزی کرفس خرد شده و کمی روغن تفت دهید تا سرخ شوند و تغییر رنگ دهندف دقت کنید حرارت کم باشد وگرنه نعنا زود می سوزد. هرچقدر سبزی با حرارت کم سرخ و تیره شود رنگ خورشت شما نیز تیره می شود. ساقه کرفس خرد شده را نیز کمی تفت دهید و از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و مرغ

در ادامه داخل قابلمه مورد نظر باید کمی روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود و بعد پیا زرا پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود. حالا مرغ خرد شده یا درسته به همراه پیاز و ادویه ها خوب تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد و سرخ شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و مرغ

در ادامه باید لوبیا چیتی را به همراه سبزی ها سرخ شده و کرفس اضافه کنید و مواد را کمی تفت دهید تا باهم یکدست شود. سپس روی مواد آب جوش اضافه کنید و ابتدا حرارت را بالا ببرید و بعد کم کنید تا مرغ پخته و خورش جا افتاده شود.

مرحله چهارم: پخت خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی

در انتها باید لیموعمانی را سوراخ کنید و داخل آب ولرم قرار دهید و برای نیم ساعت بگذارید تا تلخی آن از بین برود و بعد به خورشت اضافه کنید و نمک را اندازه کنید و مجدد نیم ساعت دیگر زمان دهید تا خورش خوب پخته شود و غلیظ و جا افتاده شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش کرفس با مرغ و لوبیا چیتی خوشمزه و مجلسی

  1. می توانید به دلخواه ۱ ق غذا خوری رب به مواد اضافه کنید.
  2. افزودن سبزی قورمه دلخواه است ولی عطر بسیار خوبی به خورشت می دهد.
  3. بجای لیموعمانی از آبلیموترش تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه