طرز تهیه مارشمالو خانگی ساده با پودر ژله و گلوکز ویژه شب یلدا

طرز تهیه مارشملو

 

یکی از خوشمزه ترین تنقلات در سراسر دنیا است که بین همه بخصوص کودکان بسیار پرطرفدار می باشد. مارشمالو نخستین بار از یک ماده دارویی تولید شد که ریشه در مصر باستان دارد. مارشمالو از گیاه پنیرک یا پف نبات تهیه می شود. در اوایل دهه نوزدهم، فرانسوی ها دستورات مصری ها را در خصوص مارشمالو تغییر دادند و در سال ۱۹۵۴ شخصی به نام الکس دومات آن را به نام خود ثبت کرد. مارشمالو را می توان در انواع رنگ ها و مزه ها تهیه کرد. طرز تهیه این مارشمالو ایده بسیار خوبی برای شب یلدا می باشد که می توانید به شکل های مختلف آن را برش بزنید و تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مارشمالو خانگی با پودر ژله را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پودر ژله طالبی ( یا نعنا یا کیوی سبز رنگ باشد )۱ بسته
پودر ژله هندوانه ( یا توت فرنگی )۲ بسته
شکر۳ ق غذا خوری
گلوکز۱ ق چای خوری
آب جوش۱/۳ لیوان ( برای هر بسته این مقدار آب )

طرز تهیه مارشمالو هندوانه مخصوص شب یلدا با پودر ژله

مرحله اول : ژله سبز رنگ

ابتدا ژله را با ۱/۳ لیوان آب جوش حل کنید و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا تمام ذرات ژله حل شود. سپس ۱ ق غذا خوری شکر و گلوگز به ژله اضافه کنید و هم بزنید. حالا ژله را با دور تند همزن بزنید تا به حالتی برسد که تغییر رنگ دهد و پف کند (بیش از حد با همزن نزنید زیرا سفت می شود و نمی توانید داخل ظرف بریزید).

مرحله دوم : ریختن لایه اول

کف ظرف پیرکس یا سرامیک را کمی پودر نارگیل یا نشاسته ذرت بریزید. سپس لایه سبز رنگ را با کمک کاردک یا لیسک داخل ظرف ریخته و سطح آن را صاف کنید و به مدت ۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم : لایه قرمز رنگ

دو بسته پودر ژله را با ۲/۳ لیوان آب جوش و ۲ ق غذا خوری شکر و گلوکز حل کرده و روی حرارت غیر مستقیم قرار داده (بن ماری ) کنید، تا تمام ذرات ژله حل شود. زمانی که کمی از داغی افتاد با تندترین دور همزن بزنید تا تغییر رنگ دهد. سپس ظرف را از یخچال بیرون آورده و لایه قرمز رنگ را روی آن بریزید. حالا روی سطح سبز رنگ شکلات چیپسی قرار دهید.  در ادامه ظرف را برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را کاملا بگیرد.

مرحله آخر

چاقو نوک تیز را به آرد برنج یا نشاسته ذرت آغشته کرده و روی مارشمالو ها به صورت قاچ هندوانه برش بزنید. در انتها مارشمالو هندوانه را از ظرف جدا کنید و داخل نشاسته ذرت بغلطانید تا حالت چسبندگی آن از بین برود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه مارشمالو ساده خانگی

  1. میزان اضافه کردن شکر به ذائفه و طعم ژله ای که استفاده می کنید بستگی دارد.
  2. هرچه ارتفاع ظرف شما بیشتر باشد مارشمالو ها ضخامت بیشتری خواهند داشت.
  3. مارشمالو ها را می توانید تا یک ماه داخل یخچال نگهداری کنید.
  4. طبق این رسپی اصلا نیاز به اضافه کردن ژلاتین نیست و مارشمالو شما سفت می شود.
  5. میزان افزودن گلوکز برای هر بسته ۱ ق چای خوری است.
  6. اگر ژله شما کم رنگ بودی از رنگ خوراکی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
8
دیدگاه