طرز تهیه شیرینی خرما با بیسکویت راحت و ساده بدون فر + فیلم

دستور پخت شیرینی خرما

طرز تهیه شیرینی خرما با بیسکویت

 

شیرینی خرما با بیسکویت یکی از راحت ترین و ساده ترین شیرینی ها می باشد که با چند قلم مواد به راحتی قابل تهیه است. شما می توانید این شیرینی ساده را برای میان وعده و یا مهمانی های که زمان کافی برای تهیه آن ندارید به سرعت تهیه کنید. طعم و مزه این شیرینی فوق العاده است و به دلیل داشتن خرما مقوی نیز می باشد و می توانید به عنوان یک میان وعده نیز برای بچه های خود نیز تهیه کنید. اما شما می توانید از خرما دلخواه خود استفاده کند و اگر تمایل دارید پوست خرما را به روش بلانچ کردن بگیرید. اما شما می توانید از بیسکویت پتی پور ساده یا کاکائویی و یا ساقه طلایی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی خرما با بیسکویت را به همراه فیلم آموزشی در انتهای پست به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی خرما یخچالی

  • بیسکویت پتی پور ۲ بسته
  • کره ۱۰۰ گرم
  • شیر عسلی ۱ ق غذا خوری
  • خرما بدون هسته ۱ پیمانه
  • هل ۱ ق چای خوری
  • دارچین ۱ ق چای خوری
  • آب ۱/۳ پیمانه

طرز تهیه شیرینی خرما با بیسکویت پتی پور

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید پوست خرما را به دلخواه بگیرید. برای این کار باید خرما را در آب در حال جوش بریزید و برای ۲ دقیقه بگذارید تا بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید و پوست خرما را جدا کنید. در ادامه هسته خرما را نیز خارج کنید و خرما را کنار بگذارید.

مرحله دوم: پودر کردن بیسکویت

در ادامه بیسکویت را داحل غذاساز ریخته و با دور تند بزنید تا پودر شود. می توانید بدون غذاساز نیز این بیسکویت را پودر کنید بدین صورت که بیسکویت ها را داخل یک نایلون ریخته و با گوشتکوب بزنید تا خوب له شوند. بیسکویت پودر شده را داخل یک کاسه بریزید و کره ذوب شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به خورد مواد برود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه شیر عسلی را نیز به بیسکویت اضافه کنید و هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس یک قالب را انتخاب کنید و داخل آن نایلون بکشید. کف را با نیمی از مواد پر کنید و با کف لیوان یا گوشتکوب خوب فشرده و مسنجم کنید. در ادامه خرما را به همراه آب و هل و دارچین داخل غذاساز بریزید و مواد را میکس کنید. اگر غذاساز ندارید می توانید با چنگال خرما را له کنید.

مرحله چهارم: تهیه شیرینی خرما بدون فر

در ادامه باید مخلوط خرما را روی لایه بیسکویتی قرار دهید و خوب فشرده کنید و در انتها مابقی مواد بیسکویتی را روی لایه خرما بریزید و با کف لیوان دوباره مواد را مسنجم کنید و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس از قالب جدا کنید و به اندازه دلخواه برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی خرما یخچالی

  1. شما می توانید شیر عسلی را خود در خانه تهیه کنید.
  2. از بیسکویت ساقه طلایی نیز می توانید استفاده کنید.
  3. می توانید از قالب های سیلیکونی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه