طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت و مرغ (گیاهی) فوری و راحت

طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت و مرغ

 

این خورش خوشمزه با بادمجان با بامیه تهیه می شود و اصلا نیازی به گوشت و مرغ ندارد و خیلی راحت برای شام و نهار مناسب است. برای چاشنی این غذا می توانید از غوره استفاده کنید یا می توانید از پرک لیمو عمانی یا خود آن نیز استفاده کنید. این ترکیب عالی را می توانید خیلی راحت و فوری تهیه کنید زیرا زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش بادمجان بدون گوشت و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خورش کرفس

 

مواد لازم

بادمجان۱ کیلوگرم
بامیه۵۰۰ گرم
گوجه۵ عدد
پیاز۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
آبغوره یا غورهبه مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، چوب دارچینبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خورش قیمه

 

طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت و مرغ

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را پوست بگیرید و برش بزنید و برای ۲۰ دقیقه داخل آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود و بعد بشورید و خشک کنید. بهتر است از بادمجان های قلمی و نازک استفاده کنید تا تخم کمتری داشته باشد. در ادامه داخل تابه روغن ریخته و زمانی که داغ شد بادمجان ها را سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و بامیه

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد زردچوبه و روغن اضافه کنید سپس بامیه را که از قبل تمیز کردید به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا سرخ شود و بعد رب اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله سوم: پخت مواد

در ادامه باید گوجه فرنگی ها را بشورید و رنده کنید یا پوره کنید و به مواد بامیه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب اضافه گوجه کشیده شود و بعد از تفت خوردن کمی آب و چوب دارچین و نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و برای ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه خورشت بادمجان و بامیه بدون گوشت

بعد از یک ساعت بادمجان های سرخ شده را به همراه آبغوره یا غوره اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا خورشت روی حرارت ملایم پخته شود و بعد به همراه برنج سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خورش به

 

فوت و فن های دستور پخت خورش بادمجان بدون گوشت و مرغ

  1. می توانید از آب نارنج یا آب لیمو ترش برای چاشنی این غذا تهیه کنید.
  2. می توانید به دلخواه از گوجه اسلایس شده و سرخ شده نیز در انتها استفاده کنید.
  3. بامیه ها را از ته نزنید وگرنه لزج می شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خورشت بامیه

از
1
دیدگاه