طرز تهیه پفیلا خانگی با طعم سرکه نمکی بسیار خوشمزه

آموزش طرز تهیه پفیلا خانگی با طعم سرکه نمکی

 

یکی از تنقلات خوشمزه و لذیذی است که می توانید برای فرزندتان تهیه کنید. پفیلا خانگی در مقایسه با تنقلات آماده بیرون یک خوراکی مفید و سالم محسوب می شود. امروز در پارسی دی قصد داریم تا طرز تهیه پفیلا خانگی با طعم سرکه نمکی را به شکل ساده برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

ذرتیک استکان
کرهیک قاشق غذاخوری
سرکهدو قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار لازم
روغندو قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه پفیلا خانگی با طعم سرکه

مرحله ۱

ابتدا برگ های بلال را جدا کرده و دانه های بلال را نیز از آن جدا می کنیم. دانه های ذرت را در داخل یک ظرف ریخته و صبر می کنیم تا کمی خشک شده و رطوبت آن گرفته شود. در صورت تمایل می توانید دانه های ذرت را به شکل منجمد از فروشگاه های مواد غذایی نیز تهیه کنید.

مرحله ۲

اکنون در یک قابلمه مناسب روغن ریخته و بر روی شعله متوسط گاز قرار می دهیم. کمی صبر می کنیم تا روغن داغ شده و دانه های ذرت را به آن اضافه می کنیم. کمی نمک بر روی دانه های ذرت می ریزیم. تعداد دانه ها باید در حدودی باشد که کف قابلمه را بپوشاند و دانه ها نباید بر روی یکدیگر قرار بگیرند. سپس درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله ۳

قابلمه را چپ و راست کرده و تکان می دهیم تا دانه های ذرت تفت داده شوند. بعد از حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه صدای ترکیدن دانه های ذرت را خواهید شنید. پس از اینکه صدای ترکیدن دانه های ذرت کم شد، قابلمه را از روی حرارت خارج کرده و به مدت ۵ دقیقه صبر می کنیم.

مرحله ۴

اکنون برای طعم دار کردن پفیلا می توانید کره را در دمای اتاق قرار داده تا آب شود. سپس نمک و سرکه و کره را در داخل ظرف پفیلا ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه در داخل فر با دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم. اکنون پفیلا خانگی با طعم سرکه نمکی آماده است.

پفیلا یکی از تنقلات خوشمزه و پرطرفدار است که به سادگی می توانید آن را در خانه تهیه کنید. پفیلا به طعم های مختلفی تهیه می شود. در این مقاله ما پفیلا با طعم سرکه نمکی را به شما آموزش دادیم. امیدواریم که از این طرز تهیه لذت برده باشید و حتما آن را در خانه برای خود و اعضاء خانواده تان تهیه نمایید.
همچنین ببینید

طرز تهیه پفیلا خانگی با طعم سرکه نمکی بسیار خوشمزه
3.9 (78.24%) 34 votes