طرز تهیه شور غوره خوشمزه با آب نمک بدون سرکه با ماندگاری بالا

دستور تهیه شور غوره

طرز تهیه شور غوره

 

شور غوره یکی از روش های بسیار عالی برای تهیه و نگه داری غوره می باشد که شما می توانید این غوره را در فصل شهربور همزمان با رسیدن غوره تازه تهیه کنید و برای تهیه انواع غذا ها و خورشت ها استفاده کنید. غوره میوه نارس انگور می باشد که طعم ترش و خوشمزه ی دارد و برای تهیه انواع غذا ها مناسب است. شما می توانید غوره را به صورت شور یا ترشی یا پودر شده برای تهیه انواع غذا ها استفاده کنید. غوره یک نوع چاشنی خوشمزه است که طعم و مزه غذا را تکمیل می کند و شما می توانید با خوردن آن نیز از انواع ویتامین ها بهرمند شوید. شما می توانید از غوره هر انگوری استفاده کنید، بهترین نوع غوره داری رنگ سبز و درشت است که پوست نازکی داشته باشد. غوره سرشار از ویتامین سی می باشد و باعث کاهش کلسترول می شود و می تواند کرم روده و معده را از بین ببرد و باعث ضد عفونی شدن معده می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه شور غوره با آب نمک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازن برای تهیه شور غوره بدون سرکه

  • غوره ۱ کیلوگرم
  • آب ۳ لیوان
  • نمک ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه شور غوره با آب نمک بسیار خوشمزه برای انواع غذا ها و خورش ها

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید غوره ها را تمیز کنید، غوره ها را دونه کنید و پاک کنید. شما می توانید از انواع غوره ها استفاده کنید ولی غوره عسگری برای این کار مناسب است زیرا بی دونه می باشد و برای تهیه غوره غوره گزینه بسیار خوبی می باشد. غوره های پاک شده را با آب خنک بشورید. برای شستن غوره باید آن را داخل کاسه آب ریخته و بعد آبکش کنید و این کار را چند بار تکرار کنید تا تمیز شوند.

مرحله دوم: آبکش کردن غوره

برای اینکه غوره های شما ضدعفونی شوند بهتر است کمی سرکه سفید یا قرمز داخل غوره ها بریزید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا بماند و بعد آبکشی کنید و بگذارید تا آب اضافی آن کامل برود و روی یک پارچه نخی خوب پهن کنید و برای ۱ الی ۲ ساعت خشک شود و یا می توانید مقابل پنکه قرار دهید تا کاملا خشک شود.

مرحله سوم: تهیه شور غوره خوشمزه

شیشه های تمیز و استریل را انتخاب کنید و غوره ها را داخل ظرف های شیشه ای بریزید و ظرف را پر کنید. داخل یک پارچ آب و نمک را ریخته و خوب هم بزنید تا نمک حل شود و بعد درب روی ظرف را بسته و در یخچال نگهداری کنید و برای سرو انواع غذا ها استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شور غوره خوشمزه با آب نمک

  1. آب استفاده شده برای تهیه این شور غوره باید جوشیده باشد و کاملا خنک شده باشد.
  2. می توانید غوره ها را دون نکنید و با همان شاخه شور غوذه را تهیه کنید.
  3. برای ماندگاری بهتر باید در یخچال نگهداری کنید.
  4. بهتر است شیشه را کاملا پر کنید تا فضای خالی نداشته باشد.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه