طرز تهیه تخم کدو بو داده نمکی خانگی خوشمزه در ماهیتابه و فر

طرز تهیه تخم کدو بو داده

 

یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین تنقلاتی است که به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید پس حتما وقتی کدو تنبل را تهیه می کنید تخم های آن را دور نریزید تا به راحتی در منزل آن ها را بو دهید و برای مراسمات مختلف و شب نشینی ها استفاده کنید. شما برای بو دادن کدو می توانید از فر و یا سولاردم و یا به روی گاز این تخمه های خوشمزه را تهیه کنید و از خواص خوب آن مانند کاهش ریزش مو و پر پشت شدن ابروها، جلوگیری از سرطان پروستات، جلوگیری از پوکی استخوان و همچنین کاهش کلسترول نیز بهره مند شوید. امروز در پارسی دی تخم کدو بو داده نمکی خاگی در فر و ماهیتابه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کدو تنبل۱ عدد
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه تخم کدو بو داده خانگی در فر و ماهیتابه

مرحله اول: آماده سازی کدو تنبل

ابتدا کدو تنبل را بشورید و بعد از شستن از وسط به دو نیم تقسیم کنید و تخمه آن را با دقت از گوشت کدو جدا کنید سپس تخمه ها را داخل لگن آب ریخته و خوب بشورید تا اگر گوشت چسبیده به کدو را دارد جدا شود سپس داخل آبکش قرار دهید و بگذارید آب اضافی آن کشیده شود سپس روی یک دستمال قرار دهید تا به خوبی خشک شود بهتر است یک شب تا صبح بماند تا هیچ گونه رطوبتی نداشته باشد.

مرحله دوم: تفت دادن تخم کدو در ماهیتابه

یک تابه بزرگ روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا کاملا داغ شود سپس تخم کدو ها را داخل تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا نسوزد هم زدن بسیار در یکنواخت سرخ شدن و بو دادن تخمه ها موثر است سپس وقتی عطر و بو تخم آزاد شد بهتر است نمک دانه ریز استفاده کنید و روی کدو ها داغ بریزید و کمی تفت دهید تا نمکی شوند.

مرحله سوم: بو دادن تخم کدو با فر

برای تهیه تخم کدو ها با فر آن ها را بعد از خشک شدن داخل سینی فر ریخته و به میزان ذائقه خود روی آنها نمک بپاشید سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۱۰ درجه به مدت ۲ ساعت قرار دهید و در طول این مدت چند بار از فر خارج و زیر رو کنید سپس در فر خاموش ۱ ساعت قرار دهید به همین راحتی تخم کدو بو داده آماده می باشد.

فوت و فن های دستور تهیه تخم کدو بو داده

  1. می توانید به دلخواه آب لیموترش نیز کمی اضافی کنید تا تخمه لیمویی داشته باشید.
  2. اگر دوست دارید تخمه های شما طعم دار باشد می توانید از فلفل قرمز یا پودر سیر نیز استفاده کنید.
  3. برای تهیه به روی گاز ممکن است با حررات بسیار کم تا ۱ ساعت زمان ببرد تا تخمه ها بو داده و تست شوند.
  4. اگر دوست دارید رنگ تخمه ها زرد شوند کمی زردچوبه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
16
دیدگاه

  • مهدی ۱ سال پیش

    اول تو آبلیمو و نمک دریا بخابونی بعد بزاری تو سینی رو بخاری تا خشک شه بعد کف ماهیتابه رو پر کنی با نمک حدود یه کیلو نمک بزاری تا حسابی داغ شه بعد بریزی رو نمک تا با گرمای غیر مستقیم بواسطه نمک بو. داده شه

    پاسخ