طرز تهیه ترشی ریواس خانگی خوشمزه و آسان مرحله به مرحله

طرز تهیه ترشی ریواس

 

ریواس گیاهی خوش طعم و رنگ و پر فایده بوده خاستگاه اصلی این گیاه گناباد است. ریواس این گیاه پر فایده دارای زیبایی زیادی است که در فصل بهار که به گل می نشیند توجه بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می کند. این گیاه دارای خواصی چون ویتامین A ،B ،C، کلسیم، پتاسیم، سدیم بوده و آرامش بخش و مفید برای دستگاه گوارش می باشد ساقه این گیاه مصرف غذایی مثل ترشی و خورشت دارد و گل این گیاه برای غذای دام و رنگرزی مورد استفاده قرار می گیرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی ریواس را با نکته و فوت فن های آن به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ریواس۵ ساقه
کرفس۲ ساقه
سیر خرد شده۴ حبه
سرکه۳ پیمانه
نمک۱ ق غذا خوری
سبزی ترشی۲۰۰ گرم
هویج۱ عدد
فلفل تند۱ عدد

طرز تهیه ترشی ریواس

مرحله اول آماده سازی مواد اولیه :

ریواس ها را شسته پوست آنها را بگیرید و سایز مورد نظر خرد کنید. قسمت های جوان تره ساقه هایی کرفس و هویج را هم به شکل ریواس ها برش دهید. سبزی را شسته خشک که شد ساطوری کنید می توانید کمی برگ کرفس را هم به سبزی اضافه کنید.

مرحله دوم آماده سازی ترشی :

حالا قابلمه مناسبی را رو حرارت گذاشته و سرکه را داخل آن بریزید به جوش که آمد کرفس و ریواس را به مدت ۵ دقیقه در سرکه بپزید سپس از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا خنک شود.

حالا نمک، سبزی، سیر، فلفل و هویج را به مواد افزوده و داخل شیشه بریزید و تا جایی که روی مواد را بپوشاند سرکه اضافه می کنیم حالا به مدت ۲۰ روز در محیط آشپزخانه نگهداری می کنیم و بعد آماده مصرف می شود. بعد از باز کردن درب شیشه ترشی را در یخچال نگهداری کنید.

فوت و فن ها دستور تهیه ترشی ریواس

  1. سبزی ترشی شامل (ریحان، جعفری، گشنیز، ترخان و مرزه) به میزان مساوی از هر کدام می باشد.
  2. در صورتی که خواستید ترشی رنگی داشته باشید از ۱ قاشق چایخوری زردچوبه و یا یک تکه لبو در ترشی استفاده کنید.
  3. توجه داشته باشید که تمام موارد موجود در ترشی باید کاملا خشک باشند و رطوبتی در آنها نباشد.
  4. مقدار سرکه را طوری بریزید که سطح کار با سرکه پوشانده شده باشد.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه