طرز تهیه کیک تابستانی خانگی خوشمزه و ساده با میوه های تابستانی

دستور پخت کیک تابستانی

طرز تهیه کیک تابستانی

 

کیک تابستانی یکی کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید با میوه های تابستانی به راحتی تهیه کنید. این کیک را می توانید با هلو یا شلیل یا زردآلو و یا هر میوه ای تابستانی که در یخچال دارید تهیه کنید و یک کیک فوق العاده برای دورهمی ها در تابستان تهیه کنید. تهیه کیک در خانه کار بسیار لذت بخش و آسانی می باشد که شما می توانید به راحتی با چند قلم مواد تهیه کنید. شما می توانید از قالب مستطیل یا گرد استفاده کنید و یک کیک ساده با فر و بدون فر تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک تابستانی با میوه های تابستانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک تابستانی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • کره ۱۰۰ گرم
  •  شکر ۲/۳ پیمانه
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • آرد قنادی ۱ و ۱/۴ پیمانه
  • شلیل یا هر نوع میوه دلخواه ۲ عدد
  • پرک بادام و خلال پسته برای تزیین

طرز تهیه کیک تابستانی خوشمزه با میوه های تابستانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شوید. سپس مواد را به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۶۰ درجه روشن کنید تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود، برای فر های گازی دما را روی ۱۸۰ تنظیم کنید. برای پخت بدون فر باید یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا ۱۵ دقیقه گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

شلیل یا هلو را بشورید و به صورت اسلایس شده خرد کنید. کره و شکر را داخل کاسه بریزید و با همزن برقی برای ۳ الی ۴ دقیقه با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما بین کار با لیسک مواد را دورگیری کنید تا بوی خامی کره از بین برود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و به همراه تخم مرغ باید وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود و تخم مرغ به خورد مواد برود. در انتها باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و روی مواد الک کنید و طی چند مرحله اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مایه نسبتا غلیظی داشته باشید.

مرحله چهارم: پخت کیک تابستانی

داخل قالب کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را داخل قالب یا قابلمه بریزید و سطح کیک را صاف کنید و در آخر برش های شلیل یا هلو روی کیک قرار دهید و بعد پرک بادام و پسته را نیز بریزید و برای ۴۰ الی ۵۰ دقیقه بگذارید تا کیک تابستانی پخته شود و برای پخت بدون نیز روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک تابستانی خوشمزه و ساده با فر و بدون فر

  1. می توانید بجای کره از مارگارین استفاده کنید.
  2. برای فر های برقی دما ۱۶۰ درجه و فر گازی ۱۸۰ درحه تنظیم کنید.
  3. می توانید از شلیل یا هلو یا زردآلو یا میوه دلخواه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه