طرز تهیه لواشک گوجه سبز رسیده و خوشمزه در خانه به 3 روش

دستور تهیه لواشک گوجه سبز

طرز تهیه لواشک گوجه سبز

 

لواشک گوجه سبز یا لواشک آلوچه یکی از انواع لواشک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید در فصل بهار و تابستان همزمان با رسیدن گوجه سبز رسیده این لواشک خوشمزه را تهیه کنید. برای خشک کردن لواشک می توانید به ۳ روش عمل کنید، یعنی از فر یا از طریق نور آفتاب و یا سولاردم خشک کنید که هر سه روش را در این پست به شما یاد خواهیم داد. تفاوت این روش ها باهم در زودتر آماده شده آن می باشد و شما با توجه به دسترسی خود می توانید یکی را انتخاب و لواشک را تهیه کنید. طعم و مزه این لواشک ترش و شیرین است و شما می توانید به دلخواه طعم آن را با ذائقه خود هماهنگ کنید و یا می توانید با افزودن کمی رب انار مزه ترشی به آن دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لواشک گوجه سبز رسیده خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه لواشک گوجه سبز رسیده

  • گوجه سبز ۲ کیلوگرم
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • نمک ۲ ق چای خوری
  • سرکه ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱ ق چای خوری

طرز تهیه لواشک گوجه سبز خانگی در فر و آفتاب و سولاردم

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا گوجه سبز ها را بشورید و خشک کنید. آلوچه ها را داخل قابلمه ریخته و آب و نمک را اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید و بعد سرکه را اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید تا کمی مواد پخته شود.

مرحله دوم: پختن مواد

در ادامه بعد از ۱۰ دقیقه درب قابلمه را بردارید و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۳ ساعت روی حرارت کم قرار دهید تا کاملا گوجه سبز ها پخته و هسته از گوشت کم کم جدا شود وقتی به این مرحله رسید و آب آن کاملا کشیده شد باید میکس کنید.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

مود قابلمه را داخل یک سبد ریخته و با پشت کفگیر بکشید تا فقط هسته داخل سبد باقی بماند. مایه بدست آمده را با گوشتکوب دستی یا برقی خوب بزنید تا میکس و یکدست شود. سپس داخل سینی که قرار است لواشک گوجه سبز را تهیه کنید نایلون انداخته و کمی با روغن چرب کنید و مایه لواشک را داخل سینی بریزید.

مرحله چهارم: تهیه لواشک گوجه سبز در فر و آفتاب و سولاردم

سینی را باید مقابل نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود و بعد لوله کنید و در کابینت نگهداری کنید. اما برای تهیه لواشک گوجه سبز در فر باید داخل سینی را کمی چرب کنید و نایلون انداخته و مواد را روی سینی پهن کنید و فر را با کمترین دمای آن روشن کنید (فقط از زیر فر روشن باشد) سپس برای نیم ساعت بگذارید تا خشک شود و هر چندگاهی سر بزنید تا نسوزد و بعد از فر خارج کنید و برای ۱ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا کاملا خشک شود. برای تهیه لواشک گوجه سبز در سولاردم نیز به روش فر عمل کنید و با کمک دکمه کانوکشن روی کمترین دما تنظیم کنید و ۲۰ دقیقه زمان دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لواشک گوجه سبز در خانه

  1. می توانید این لواشک را با میوه های دیگر نیز تهیه کنید.
  2. در تهیه لواشک گوجه سبز در آفتاب ممکن است تا ۳ روز طول بکشد.
  3. خشک شدن لواشک گوجه سبز در سه روش بستگی به ضخامت موادی دارد که داخل سینی پهن می کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه لواشک گوجه سبز رسیده و خوشمزه در خانه به 3 روش
3.3 (65%) 8 votes