طرز تهیه لواشک انگور ملس و خوشمزه با آلو و هلو به 2 روش ساده

طرز تهیه لواشک انگور

 

لواشک ها انواع و اقسام مختلفی دارند و با میوه های مختلف تهیه می شوند و شما می توانید این بار لواشک را با انگور سیاه یا انگور سبز نیز تهیه کنید و یا می توانید به صورت میکس با میوه های دیگر این می توانید این لواشک را تهیه کنید. می توانید برای این این که لواشک را در سریع ترین زمان ممکن تهیه شود می توانید از فر برای خشک کردن استفاده کنید یا لواشک را مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود. لواشک انگور را می توانید ترش یا ملس تهیه کنید و از طعم بی نظیر یک لواشک خانگی لذت ببرید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لواشک انگور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

انگور سیاه یا یاقوتی۴ فنجان
آلو۱ پیمانه
هلو۵ عدد
آب۲ ق غذا خوری
نمک۱  ق غذا خوری

طرز تهیه لواشک انگور

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید انگور مورد نظر خود را دان کنید و چومبه آن را بگیرید و خوب بشورید. شما می توانید از انگور سبز یا یاقوتی استفاده کنید و یا می توانید به دلخواه از میوه های مثل هلو یا آلو استفاده کنید و این لواشک را به صورت میکس شده تهیه کنید.

مرحله دوم: پخت مواد

داخل غذاساز یا مخلوط کنید یا به کمک گوشتکوب برقی انگور و آب و عسل و آب لیمو و آلو هسته گیری شده و هلو هسته گیری شده را بریزید و مواد را میکس کنید تا پوره شود و بعد مخلوط پوره شده را داخل قابلمه بریزید و برای ۱۰ دقیقه بجوشانید و در این مرحله می توانید مواد را بچشید و اگر نیاز به آب لیمو یا عسل با توجه به ذائقه خود اضافه کنید.

مرحله سوم: خشک کردن لواشک در فر

د رادامه باید فر را با دمای ۲۰۰ درجه گرم کنید و یک لایه کاغذ روغنی نسوز قرار دهید و مواد لواشک را بریزید و صاف کنید و در کمترین دمای فر قرار دهید و بگذارید تا ۱ ساعت آب اضافه مواد حسابی گرفته شود و بعد در دمای محیط قرار دهید تا خشک و خنک شود و بعد رول کنید و در یخچال نگهداری کنید.

مرحله چهارم: تهیه لواشک انگور

در ادامه برای تهیه لواشک مقابل آفتاب باید داخل یک سینی فلزی نایلون انداخته و مواد را به صورت یکنواخت پهن کنید و برای ۳ روز مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود و بعد با کمک همان نایلون برش و رول کنید و در یخچال قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لواشک انگور

  1.  می توانید انگور را بعد از پوره کردن یک بار از صافی رد کنید تا اگر تکه های درشت داخل آن باشد گرفته شود.
  2. می توانید در روش خشک کردن در فر از کاغذ روغنی استفاده کنید.
  3. مدت زمان خشک شدن لواشک به ضخامتی که مواد را داخل سینی می ریزد بستگی دارد و باید مواد به صورت بکنواخت پهن شود تا یکدست خشک شوند.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه

  • زهرا ۱۰ ماه پیش

    سلام.جوشاندن انگور برای تهیه لواشک ازنظرشرعی مشکل داره.پس ازانگوربرای تهیه لواشک استفاده نکنیم.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۹ ماه پیش

      سلام ممنون اطلاع دادید می توانید از ترکیب میوه های دیگر استفاده کنید

      پاسخ