طرز تهیه لواشک سیب خانگی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

طرز تهیه لواشک سیب

 

یکی از پرطرفدارترین طعم ها می باشد که مزه ای ملس دارد و همه پسند است البته شما می توانید لواشک سیب را با میوه های مختلف مانند آلو یا شلشیل تهیه کنید. در روزهای تابستان که آفتاب بیشتری است می توانید به صورت سنتی جلو آفتاب خشک کنید و یا در فر و یا با کمک سولاردم این لواشک خوشمزه را تهیه کنید. اما شاید برای شما هم جالب باشد که لواشک ها دارای ویتامین A و B هستند و دارای فیبر است و از فواید خوردن لواشک مبارزه با خستگی، کمک به لاغری، رفع یبوست، پاکسازی بدن و … می باشد. اما همان طور که خوردن لواشک دارای خواص است حتما مانند دیگر مواد غذایی نباید در خوردنش افراط کرد. امروز در پارسی دی لواشک سیب با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب۲.۵ کیلوگرم
آب۱ لیوان
نمکبه مقدار لازم
شکربه مقدار لازم

طرز تهیه لواشک سیب با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی سیب

ابتدا سیب ها را بشورید و سپس هسته آن را جدا کنید و خرد کنید شما بسته به ترشی و شیرینی سیب های خود می توانید نمک و شکر بزنید اگر سیب ها شیرین بودن می توانید شکر را حذف کنید در این مرحله اگر تمایل دارید می توانید میوه دیگری را به همراه سیب داخل قابلمه بریزید.

مرحله دوم: پخت لواشک سیب

در ادامه آب را روی سیب ها ریخته و حرارت را روشن کنید و برای ۱ الی نیم ساعت بستگی به مقدار سیب های صبر کنید تا سیب ها کاملا پخته و نرم شوند در انتها نمک و یا شکر را اضافه کنید و با کمک گوشتکوبی برقی یا پشت قاشق خوب سیب ها را له کنید.

مرحله سوم: صاف کردن

سپس سیب های له شده را داخل صافی ریخته سپس خوب فشار دهید تا آب سیب خارج شود و تفاله هاش در صافی باقی بماند.

مرحله چهارم: تهیه لواشک سیب بدون فر

داخل یک سینی فلزی نایلون انداخته و خیلی کم با قلمو چرب کنید سپس لواشک را به طور یکنواخت داخل سینی ریخته و خوب صاف کنید سپس جلو آفتاب قرار دهید تا زمانی که خشک شود به همین راحتی لواشک سیب ما حاضر است.

مرحله پنجم: تهیه لواشک با فر

سینی فر را با نایلون بپوشانید و فر را روی کمترین درجه تنظیم کنید سپس لواشک را روی سینی فر ریخته و برای ۴ ساعت داخل فر با در نیمه باز قرار دهید تا لواشک ها خشک شوند.

فوت و فن های دستور تهیه لواشک سیب

  1. شما می توانید انواع میوه ها را با سیب میکس کنید.
  2. مقدار ریختن لواشک باید در حدی باشد که نه خیلی نازک نه خیلی کلفت باشد که کپک نزند.
  3. برای ماندگاری بیشتر در یخچال نگهداری شود.
  4. اگر دوست دارید لواشک سیب شما ترش شود باید از سیب ترش استفاده کنید.
  5. برای ترش کردن لواشک سیب می توایند مقدار خیلی کمی در هنگام پخت جوهر لیمو اضافه کنید.
  6. می توانید بعد از خشک شدن روی لواشک ها رب انار بزنید سپس رول کنید.
  7. بجای نایلون از کاغذ روغنی نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه