طرز تهیه لواشک خانگی انار ترش و خوشمزه با دستور تهیه ویژه

طرز تهیه لواشک خانگی

 

بسیار خوشمزه و سالم است. شما می توانید با انواع میوه ها در منزل به راحتی تهیه کنید. تهیه لواشک خانگی هم مقرون به صرفه هم سالم تر  و بهداشتی تر می باشد. طعم های لواشک بستگی به میوه هایی که در آن استفاده می کنید دارد مثلا سیب و گلابی مزه شیرینی دارد ولی لواشک انار یا زغال اخته طعم ترشی بیشتری دارد. اما نباید از خواص لواشک نیز غافل شد البته به صورت خانگی، لواشک ها دارای ویتامین A و B هستند و کمک به کاهش وزن، رفع یبوست و پاکسازی بدن از جمله خاصیت های لواشک خانگی می باشد. امروز در پارسی دی لواشک انار را به شما آموزش خواهیم داد تا شب یلدا حاضر کنید و در کنار خانواده میل کنید. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

انار۱ کیلو گرم
نمک۱ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری

طرز تهیه لواشک خانگی انار

مرحله اول : دان کردن انار

ابتدا انار ها را شسته و به دو قسمت تقسیم کنید و انار را دون کنید و زمانی که کار تمام شد انار ها را با دقت نگاه کنید که پوست سفید یا دانه خراب داخلش نباشد (این مرحله را حذف نکنید زیرا در کیفیت لواشک انار تاثیر می گذارد).

مرحله دوم : اضافه کردن نمک

دانه های انار را داخل قابلمه ریخته و نمک را به آن اضافه کرده و برای ۴ الی ۵ ساعت در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا انار ها آب بیاندازند.

مرحله سوم : پخت داته های انار

بعد از گذشت ۴ ساعت قابلمه را روی حرارت بگذارید و مدام هم بزنید تا جایی که دونه های انار کاملا نرم شوند و وقتی تست می کنیم هسته انار به راحتی از گوشتش جدا شود وقتی به این مرحله رسیدیم قابلمه را از روی حرارت بر میداریم و برای ۱ الی ۲ ساعت می گذاریم کنار تا خنک شود.

مرحله چهارم : میکس کردن

بعد از خنک شدن دانه های انار را داخل صافی ریخته و با گوشکوب خوب له کنید اگر گوشکوب برقی داشتید می توانید استفاده کنید و از صافی رد کنید تو این مرحله باید مایه نسبتا قوام دار مانند سس گوجه فرنگی داشته باشید اگر قوام نداشت برای ۱ ساعت روی حرارت بگذارید و به آن شکر را اضافه کرده و اجازه دهید تا غلیظ شود.

مرحله آخر

داخل سینی را با پلاستیک کاور کنید و مایه را داخل سینی ریخته و برای تزئین چند دانه انار روی آن ها بریزید. اگر هوا سرد و آفتاب داغی نداشتید سینی ها را روی شوفاژ یا روی بخاری و یا با پنکه بگذارید تا خشک شود ممکن است ۳ الی ۴ روز طول بکشد. وقتی لواشک ها خشک شدند روی آنها سلفون بکشید تا در موقع نگهداری به هم نچسبند. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه لواشک انار

  1. اگر دوست دارید لواشک ترشی داشته باشید از انار های نوبر استفاده کنید.
  2. از انار های خراب یا له شده استفاده نکنید.
  3. اگر طعم ترشی دوست دارید شکر را حذف کنید.
  4. اگر دوست داشتید می توانید برای ملس کردن طعم لواشک از میوه های دیگر مانند سیب یا آلو استفاده کنید.
  5. کابینت سرد و خشک بهترین محل برای نگهداری لواشک می باشد.

همچنین ببینید

طرز تهیه لواشک خانگی انار ترش و خوشمزه با دستور تهیه ویژه
3.4 (67.5%) 24 votes

  • محراب ۴ ماه پیش

    سلام خسته نباشید برای ترشی انار و لبو اگه سرکه انار نداشتیم از چه سرکه ای استفاده کنیم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۴ ماه پیش

      سرکه سیب سرکه انگور

      پاسخ
  • حسین ۳ ماه پیش

    سلام سوالی داشتم ایا برای پختن انار باید از آب استفاده کنیم اگه بله ، میزان آب باید چقدر باشه؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ ماه پیش

      نه نیازی نیست چون خود انار اب می اندازد

      پاسخ