طرز تهیه سیر ترشی هفت ساله خوشمزه و فوری با رب انار در 1 هفته

دستور تهیه طرز تهیه سیر ترشی هفت ساله

طرز تهیه سیر ترشی هفت ساله

 

سیر ترشی هفت ساله یکی از روش ها تهیه سیر ترشی می باشد که بسیار سریع و ساده است و با سرکه بالزامیک و یا سرکه قرمز و یا حتی سویا سس می توانید این سیر ترشی هفت ساله را تهیه کنید. سیر ترشی هفت ساله به این معنی می باشد که هفت سال از زمان گذاشتن آن می گذرد و این ترشی در طول این سال ها بسیار نرم و خوشمزه می شود. سیر ترشی را می توان یکی از انواع ترشی ها دانست که بین ما ایرانی ها طرفداران بسیار زیادی دارد و می توانید با بیشتر غذا ها سرو کنید بخصوص آبگوشت و اشکنه ها و کوفته ها که طعم غذا را دو چندان می کند. سیر ترشی برای افرادی که دارای بیماری قلبی و فشار خون هستند بسیار مناسب هستند. امروز در پارسی دی طرز تهیه سیر ترشی هفت ساله فوری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سیر ترشی هفت ساله فوری

  • سیر خشک ۱ کیلوگرم
  • سرکه بالزامیک ۲ پیمانه
  • رب انار ملس ۲ ق غذ اخوری
  • شیر انگور یا خرما ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱ ق غذا خوری
  • نبات ۱ شاخه

طرز تهیه سیر ترشی هفت ساله خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی سیر

ابتدا سیر ها را باید تمیز کنید و پوست اضافه آن ها را بگیرید و داخل یک لگن آب بریزید و چندین بار بشورید تا گل و لای داخل آن تمیز شود. می توانید از یک فرچه برای تمیز کردن آن استفاده کنید. سیر ها را داخل آبکش ریخته تا آب اضافی آن خارج شود و بعد روی یک پارچه نخی تمیز بریزید و به صورت برعکس سیر ها را قرار دهید تا کاملا خشک شود. می توانید جلو پنکه یا کولر قرار دهید و برای ۱۲ ساعت بگذارید تا کاملا خشک شود.

مرحله دوم: پخت سیر

سیر ها را داخل قابلمه قرار دهید و داخل یک کاسه سرکه بالزامیک و رب انار و شیره انگور یا خرما را باهم مخلوط کنید و روی سیر ها داخل قابلمه بریزید. حالا قابلمه را روی حرارت قرار دهید و بگذارید با درب قابلمه بسته یا نیمه باز بجوش بیاید. بعد از حدود ۵ دقیقه سیر ها را خوب زیر و رو کنید باید به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود.

مرحله سوم: تهیه سیر ترشی ۷ ساله

نباید بیش از اندازه روی حررات قرار دهید وگرنه سیر تغییر رنگ می دهد. اگر مواد سس کم بود می توانید از یک لیوان سرکه قرمز با یک تکه نبات استفاده کنید و یا مجدد کمی در این ۱۰ دقیقه سرکه بالزامیک استفاده کنید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا سرد شود. سیر ترشی تهیه شده را داخل شیشه تمیز بریزید و اگر سرکه مواد کم بود باید سرکه کاملا شیشه را پر کنید و در انتها نمک و نبات را اضافه کنید و درب ظرف پلاستیک قرار دهید و محکم کنید و در کنار کابینت قرار دهید و بعد از یک هفته سیر ترشی ۷ ساله ما آماده شده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سیر ترشی هفت ساله با رب انار

  1. می توانید بجای سرکه بالزامیک از سویا سس استفاده کنید و با سرکه قرمز و نبات رقیق کنید.
  2. سیر تازه استفاده نکنید زیرا ماندگای سیر کم می شود.
  3. سرکه بالزامیک اگر براتون بصرفه نبود از سس سویا استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه