طرز تهیه مسقطی شیر مجلسی و خوشمزه با زغفران و گردو برای 4 نفر

طرز تهیه مسقطی شیر

 

یکی از انواع مسقطی ها می باشد. اما اصالت این مسقطی برای شهر لار است. یکی از دسر های فوق العاده شیک و راحت و یک ایده فوق العاده برای مهمانی ها می باشد. تهیه این دسر بسیاده ساده و راحت می باشد. حتی نیاز به تجربه خاصی برای درست کردن آن لازم نیست. همان طور که از مواد لازم برای تهیه این دسر پیدا هست مواد اولیه آن کم و قابل دسترس می باشد. به دلیل بالا بودن پروتئین و کلسیم و منیزیم این دسر، برای تقویت دندان و استخوان ها مناسب می باشد. مسقطی ها را می توان با طعم های مختلف مانند مسقطی زعفرانی، مسقطی کاکائویی و مسقطی خامه ای تهیه کرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه مسقطی شیر با زعفران و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آب۱ پیمانه
نشاسته۱۰۰ گرم
شکر۱ پیمانه
شیر۳ پیمانه
هل۱/۴ قاشق چای خوری
کره۵۰ گرم
گلاب۱/۲ پیمانه
زعفران غلیظبه مقدار لازم
مغز گردو و پستهبه مقدار لازم

طرز تهیه طرز تهیه مسقطی شیر با نشاسته و زغفران

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا آب و نشاسته و زعفران را در ظرف مناسب ریخته و با همزن دستی با هم ترکیب کنید تا کاملا حل شوند. سپس ۲ پیمانه از شیر و شکر را در قابلمه بریزید و با هم مخلوط کنید و روی شعله ملایم قرار دهید. مواد را خوب هم بزنید تا شکر داخل شیر حل شود. سپس آب و نشاسته حل شده را از صافی رد کنید و به آرامی داخل قابلمه شیر اضافه کنید. مواد را خیلی سریع هم بزنید. باید با حرارت ملایم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته گرفته شود.

مرحله دوم: اضافه کردن هل و کره

سپس کره را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. در هنگام هم زدن پودر هل را اضافه کنید. در این مرحله یک پیمانه شیر و گلاب را به مواد اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید زیرا هنوز نشاسته خام است. اجازه دهید نشاسته پخته شود. برای تشخیص به غلظت رسیدن مسقطی، با چنگال روی سطح دسر بکشید اگر شکل چنگال روی مسقطی به جا ماند نشاسته ها پخته و به غلظت رسیده است.

مرحله سوم: تهیه مسقطی شیر

بعد از پخت نشاسته مسقطی آماده است. ظرف مورد نظر را چرب کنید و مواد آماده شده را داخل ظرف بریزید و روی مواد گردو مغز پسته قرار دهید. ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود و خودش را بگیرد. سپس مسقطی را به شکل دلخواه برش بزنید. می توانید آن را به شکل باقلوا یا به صورت لوزی برش دهید و در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مسقطی شیر با گل محمدی

  1. افزودن زعفران اختیاری می باشد.
  2. برای تزئین می توانید از گل محمدی نیز استفاده کنید.
  3. می توانید مسقطی شیر را برای ۴ ماه در یخچال نگهداری کنید.
  4. بافت این مسقطی بسیار نرم و کشدار است.
  5. می توانید مسقطی را داخل ظرف سرو کنید.

همچنین ببینید

از
8
دیدگاه