طرز تهیه شیر انبه کافی شاپی مخصوص و خوشمزه با بستنی و موز

دستور تهیه شیر انبه

طرز تهیه شیر انبه

 

شیر انبه یکی از نوشیدنی بسیار خوشمزه و کافی شاپی است که فوق العاده ساده است و می توانید با ترکیب موز و بستنی تهیه می شود و شما می توانید شیر انبه با طعم بهشت را در خانه تهیه کنید. شیر انبه همان طور که مشخص است این نوشیدنی کافی شاپی با انبه و شیر و بستنی تهیه می شود. انبه یکی از میوه های شیرینی و خوش طعم است که یکی از پر مصرف ترین میوه های دنیا می باشد که بیشتر در مناطق گرمسیری می روید و قدمتی ۴۰۰۰ ساله دارد. انبه سرشار از بتاکاروتین است که یک ویتامین خوب برای مقابله با سرطان است و برای سلامت استخوان ها و جذب کلسیم بسیار مناسب است. دقت افرادی که مبتلا دیابت بهتر است در خوردن انبه کمی احتیاط کنند زیرا دارای شیرینی زیاد می باشد. برای تهیه شیر انبه بهتر است از انبه رسیدن و نرم استفاده کنید تا طعم و مزه بهتری داشته باشد. شیر انبه یک پینشهاد ویژه در تابستان و گرمی هوا می باشد. این دستور برای ۲ نفر می باشد و شما می توانید به نسبت مواد را کم و زیاد کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیر انبه بستنی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیر انبه کافی شاپی

  • انبه ۲ عدد
  • بستنی وانیلی ۱ پیمانه
  • شیر سرد ۱ پیمانه
  • موز ۱ عدد
  • عسل به مقدار لازم

طرز تهیه شیر انبه مخصوص و خوشمزه با موز و بستنی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا انبه را پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید. هسته انبه را خارج کنید و بعد چند قسمت خرد شده تقسیم کنید. موز را پوست بگیرید و حلقه ای خرد کنید و در فریزر قرار دهید تا کمی یخ بزند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

انبه را با شیر و موز داخل مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید تا خوب پوره یکدست شود. در ادامه بستنی ساده وانیلی را اضافه کنید و دستگاه را مجدد روشن کنید تا به خوبی مواد مخلوط و یکدست شود.

مرحله سوم: سرو شیر انبه مخصوص

در انتها وقتی مواد به خوبی مخلوط شدند می توانید طعم مواد را بچشید و اگر نیاز بود کمی شکر یا عسل اضافه کنید و مجدد مواد را میکس کنید. برای این که نوشیدنی خنک تری داشته باشد چند قطعه یخ به مخلوط کن افزوده و دستگاه را روشن کرده تا یخ ها پوره شوند. برای سرو شیر انبه بابد یک لیوان بلند را انتخاب کنید و شیر انبه را داخل لیوان ریخته و با برش انبه و موز سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیر انبه و موز با عسل برای ۲ دو نفر

  1. می توانید به دلخواه بجای موز از آناناس استفاده کنید.
  2. افزودن عسل و شکر بستگی به شیرینی انبه دارد و اگر خیلی انبه شیرینی دارید می توانید آن را حذف کنید.
  3. به دلخواه می توانید از مغزیجات مختلف برای سرو و یا تهیه شیر انبه استفاده کنید.
  4. بهتر است انبه را به همراه موز به صورت یخ زده تهیه کنید.
  5. می توانید بجای بستنی وانیلی از بستنی انبه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه