طرز تهیه چای دو رنگ ایرانی با نبات و شکر مجلسی + ویدیو

طرز تهیه چای دو رنگ

طرز تهیه چای دو رنگ

 

چای دو رنگ یکی از چای های بسیار خوشمزه و ساده است که برای مراسمات خاص مانند خواستگاری استفاده می شود. چای دو رنگ از قدیم رسم بوده که برای خواستگاری یا صبحانه عروس در فردای عروسی تهیه می شده و بیشتر جنبه تزیینی و فانتزی دارد. چای دو رنگ با نبات یا شکر و یا قند تهیه می شود. در واقع باید مقداری زیادی نبات یا شکر داخل آب جوش ریخته تا به مرحله اشباع برسد. در ریختن چای باید بیشترین دقت را کنید و به آرامی آن را بریزید تا اصلا دو رنگ بودن چای بهم نخورد می توانید چای را داخل یک قوری زعفران ریخته و به آرامی روی شکر اشباع شده یا نبات بریزید و یا می توانید با قاشق به صورت و کم کم بریزید. چای دو رنگ از زمانی که چای خوردن بین ایرانی ها مرسوم شده تهیه می شده است و بیشتر شمالی این چای را تهیه می کنند. شما می توانید برای مهمانی خاص این چای دو رنگ تهیه کنید و دقت کنید که نباید در خوردن آن زیاده روی کرد زیرا دارای قند بسیاری است و کسانی که دیابت دارند باید از خوردن آن اجتناب کنند. فقط برای تهیه این چای باید کمی صبر و حوصله داشته باشید تا دو لایه رنگ داخل لیوان شکل بگیرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه چای دو رنگ ایرانی با نبات و شکر + ویدیو آموزشی به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چای دو رنگ ایرانی

  • آب جوش ۱ لیوان
  • شکر ۲ ق چای خوری
  • نبات ۱ شاخه
  • چای دم شده ایرانی به مقدار لازم

طرز تهیه چای دو رنگ برای خواستگاری

مرحله اول: دم کردن چای

قبل از شروع کار باید چای دم کنید. برای این کار را آب را جوش بیاورید و چای ایرانی را داخل قوری ریخته و روی کتری قرار دهید تا بخار پز شود. بعد از جوش آمدن آب را داخل قوری ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا چای ایرانی دم ببرد.

مرحله دوم: تهیه چای دو رنگ با شکر

در ادامه مقداری آب جوشیده کنار بگذارید. لیوان مورد نظر را انتخاب کنید که می توانید از لیوان کمر باریک برای زییایی استفاده کنید و ۲/۳ لیوان مورد نظر را آب جوش بریزید. حالا شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا دانه های شکر داخل آبجوش حل شود و به مرحله اشباع برسد و چگالی آن بالا رود. در ادامه چای دم کشیده را داخل یک قوری کوچک ریخته و با کمک یک قاشق مربا خوری به آرامی روی آب اشباع شده بریزید تا چای دو رنگ با شکر شکل بگیرید.

مرحله سوم: تهیه چای دو رنگ با نبات

در ادامه برای تهیه چای دو رنگ با نبات باید همانند مرحله آبجوش را داخل لیوان ریخته و نبات را اضافه کنید و کمی صبر کنید تا نبات حل شود. سپس با قاشق خوب هم بزنید تا نبات کاملا حل شود. سپس چای را با کمک یک قاشق به آرامی از گوشه لیوان بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چای دو رنگ + ویدیو

  1. اگر زمانی که شکر اضافه کردید احساس کردید می توان شکر بیشتری بریزید تا شکر اشباع شود و دیگر حل نشود.
  2. می توانید به چای زعفران یا دارچین موقع دم کردن اضافه کنید.
  3. چای باید کاملا غلیظ باشد.

همچنین ببینید

طرز تهیه چای دو رنگ ایرانی با نبات و شکر مجلسی + ویدیو
5 (100%) 5 votes

  • نیره ۲ سال پیش

    لاو یو بسیار عالی بود

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      خواهش می کنم

      پاسخ
  • Mmia ۲ سال پیش

    چ‌ خوب بود مرسی

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ
  • Mail ۲ سال پیش

    پشنبه برای بله برون خواهرم درس کردیم خیلی خوب و عالی شد ممنون ازتون

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      بسلامتی

      پاسخ