طرز تهیه دسر مخصوص رمضان ساده و آسان با خرما و بیسکویت

دستور تهیه دسر مخصوص رمضان

طرز تهیه دسر مخصوص رمضان

 

دسر مخصوص رمضان یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید برای افطار تهیه کنید. این دسر مخصوص ماه مبارک رمضان است ولی می توانید به عنوان یک میان وعده نیز این دسر را سرو کنید. بهتر است خرما کم شیره استفاده کنید. این دسر نیازی به شکر ندارد و کاملا سالم می باشد و می توانید با مغز های مختلف این دسر را تزیین کنید. در ماه مبارک رمضان موقع افطار می توانید از انواع دسر ها و شیرینی های مخصوص رمضان استفاده کنید ولی این دسر به واسطه داشتن خرما بسیار مقوی می باشد و برای افرادی که روزه دار هستند و انرژی بدن خود را از دست دادند  گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر مخصوص رمضان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر مخصوص رمضان

  • خرما بدون هسته ۱ کیلوگرم
  • بیسکویت ساده پتی پور یا ساقه طلایی خرد شده ۱ پیمانه
  • پودر بادام یا پسته ۱/۳ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱/۴ پیمانه
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • هل سابیده شده ۱ ق چای خوری

طرز تهیه دسر مخصوص ماه رمضان با خرما

مرحله اول: آماده سازی خرما

ابتدا خرما را هسته گیری کنید و آن را با کمک چاقو خارج کنید. داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش بیاید و خرما ها را داخل قابلمه ریخته و برای ۳ تا ۵ دقیقه بگذارید روی حرارت بماند تا کمی نرم شود و می توانید در این مرحله به دلخواه پوست خرما را بگیرید و یا با همان پوست پوره کنید.

مرحله دوم: پودر کردن مواد

در ادامه خرما ها را داخل غذاساز بریزید و پوره کنید و یا می توانید داخل یک ظرفق بزرگ و با چنگال یا گوشتکوب بزنید تا له کنید. بیسکویت پتی پور یا ساقه طلایی را نیز داخل غذاساز بریزید و پودر کنید و یا می توانید داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا پودر شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن

داخل یک کاسه خرما ها را به همراه به همراه ۱/۳ بیسکویت پودر شده را اضافه کنید و بعد گلاب و هل و پودر کاکائو را اضافه کنید. حالا مواد را باهم ترکیب کنید. حالا ظرف مورد نظر که می خواهید دسر در آن سرو کنید انتخاب کنید و بیسکویت پتی پور را کف ظرف بریزید و مخلوط تهیه شده را روی بیسکویت بریزید و با ته یک لیوان خوب صاف کنید.

مرحله چهارم: سرو تهیه دسر مخصوص ماه رمضان

دسر را خوب صاف کنید و به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال در قرار دهید تا شکل بگیرد. برای تزئین می توانید توپک های را از مواد بردارید و داخل کنجد بغلطانید و روی دسر قرار دهید و می توانید از پرک بادام و پسته همانند تصویر برای تزیین استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تهیه دسر مخصوص رمضان

  1. بهتر است هل را در خانه خودتان آسیاب کنید تا عطر بیشتری داشته باشد.
  2. بجای پودر کاکائو می توانید از شکلات تخته ای بن ماری شده نیز استفاده کنید و به دلخواه می توانید از درصد های مختلف شکلات استفاده کنید.
  3. می توانید این دسر را به صورت تک نفره داخل لیوان سرو بریزید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه دسر مخصوص رمضان ساده و آسان با خرما و بیسکویت
2.5 (50%) 4 votes