طرز تهیه شیرینی فانتزی خانگی خوشمزه در 4 طعم مختلف بدون فر

شیرینی فانتزی خانگی

طرز تهیه شیرینی فانتزی خانگی بدون فر

 

شیرینی فانتزی خانگی یکی از انواع شیرینی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید با چند قلمو مواد در ۴ طعم مختلف شیرینی یخچالی بدون نیاز به فر را تهیه کنید. شیرینی فانتزی برای عید گزینه مناسبی هستند زیرا راحت تهیه می شوند و برای تهیه آن نیاز به ابزار خاصی نیست. در این رسپی شیرینی های با طعم زعفرانی، کاکائویی، پسته ای، نارگیلی یاد خواهید گرفت که به راحتی قابل تهیه می باشد. اما برای تهیه این شیرینی به ترازو نیاز دارید تا بتوانید یک شیرینی با کیفیت و خوشمزه داشته باشید. می توانید مواد را داخل قالب های سیلیکونی یا ساوارین بریزید و در انتها با شکلات یا ژله بریلو آن را تزئین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی فانتزی خانگی در ۴ طعم مختلف را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای شیرینی فانتزی خانگی یخچالی

  • شکلات سفید ۱۶۵ گرم
  • شیر عسلی ۱۶۵ گرم
  • پودر قند ۲۰ گرم
  • پودر بیسکویت ۶۰ گرم
  • پودر پسته ۳۰ گرم
  • پودر نارگیل ۳۰ گرم
  • زعفران دم کرده غلیظ ۱/۴ ق چای خوری
  • پودر کاکائو ۱۰ گرم

طرز تهیه شیرینی فانتزی خانگی بدون فر در ۴ طعم

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید بیسکویت پتی پور را خرد کنید. می توانید آن را داخل غذاساز ریخته و بیسکویت را پودر کنید یا می توانید داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا بیسکویت پودر شود. شکلات را که بهتر است از شکلات سکه ای استفاده کنید داخل کاسه ریخته و روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

شکلات ذوب شده را از روی حرارت بردارید و بعد شیر عسلی و پودر قند و بیسکویت پودر شده را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. حالا دستکش انداخته و مواد را خوب ورز دهید تا خمیر یکدست و نرمی بدست بیاید. اگر خمیر خیلی شل بود پودر بیسکویت را اضافه کنید و اگر خمیر خیلی شل بود شیر عسلی اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه شیرینی در ۴ طعم

مواد شیرینی را در ۴ ظرف متقاوت به یک اندازه بریزید. به یکی قسمت پسته و به یکی پودر کاکائو و به یکی نارگیل و آخرین کاسه زعفران بریزید و مواد را شروع به ورز دادن کنید تا به خورد مواد برود. دقت کنید اگر مواد شل شد کمی بیسکویت اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه شیرینی فانتزی خانگی بدون فر

حالا قالب سیلیکونی مورد نظر را آماده کنید و مواد را داخل قالب بریزید و خوب صاف کنید. اگر قالب سیلیکونی ندارید می توانید از مواد به اندازه گردو بردارید و در دست گرد کنید. حالا قالب را برای ۲ ساعت در فیزر قرار دهید و تا سفت شود و خودش را بگیرد. در ادامه روی شیرینی ها فانتزی کمی ژله بریلو یا شکلات تخته ای ذوب شده بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی فانتزی خانگی خوشمزه

  1. می توانید برای تزئین از شکلات ذوب شده استفاده کنید و به صورت خطی روی شیرینی ها بریزید.
  2. اگر قالب ندارید بعد از سفت شدن شیرینی داخل شکلات ذوب شده بزنید.
  3. بجای بیسکویت پتی پور از ساقه طلایی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
12
دیدگاه