طرز تهیه قطاب گردویی در فر ساده و خانگی با ماست و کره

دستور پخت قطاب در فر

طرز تهیه قطاب در فر

 

قطاب در فر یکی از روش های تهیه قطاب است که بسیار خوشمزه و سالم تر است و قرار است با یک دستور بسیار عالی و تست شده یک قطاب خوشمزه تهیه کنید. اما شما می‌ توانید قطاب را برای مهمانی و دورهمی و شب یلدا نیز تهیه کنید و مواد میانی را به دلخواه تغییر دهید و با مغریجات مختلف این قطاب خوشمزه را تهیه کنید و در فر یا سولاردم یا توستر این قطاب را درست کنید و‌ مطمئن باشید اگر همه مراحل را درست طی کنید یک قطاب خوشمزه و نرم و لایه لایه خواهید داشت. امروز در پارسی دی طرز تهیه قطاب گردویی در فر با ماست و کره را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قطاب در فر با ماست

  • زرده تخم مرغ ۲ عدد
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • کره ۱۰۰ گرم
  • آرد ۲.۵ پیمانه
  • بیکنیگ پودر ۱/۲ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی قطاب با ماست

  • گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه
  • پودر قند ۱/۲ پیمانه
  • دارچین ۱ ق چای خوری
  • گلاب ۲ ق غذاخوری
  • پودر هل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه قطاب گردویی در فر 

مرحله اول: هم زدن کره

قبل از شروع کار زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده ها را کنار بگذارید سپس زرده ها را در کاسه بریزید اگر در منزل غذاساز دارید بهتر است برای تهیه خمیر از غذاساز استفاده کنید تا حرارت دست کمتر به خمیر بخورد زرده ها را به همراه کره نرم شده در محیط مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم: تهیه خمیر قطاب

در ادامه ماست را به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید. در تهیه قطاب ها با توجه به آرد مصرفی ممکن است کمتر یا بیشتر آرد بخواهد پس ابتدا ۲ پیمانه آرد را با بیکینگ پودر مخلوط و الک‌ کنید و به مواد فوق اضافه کنید و با لیسک هم بزنید خمیر اگر چسبناک بود قاشق قاشق آرد اضافه کنید تا خمیر شکل بگیرد سپس خمیر را داخل نایلون قرار دهید و برای ۱ساعت در یخچال قرار بدهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی گردوها را آسیاب کنید و پودر کنید سپس داخل یک کاسه ریخته و پودر قند و دارچین و هل را نیز افزوده و هم بزنید حالا گلاب را اضافه کنید و هم بزنید مواد نباید خیلی خمیری باشند در حدی که در دست بتوانید گلوله کنید کافی است.

مرحله چهارم: پخت قطاب در فر

خمیر قطاب را بین دو نایلون باز کنید سپس با کمک یک کاتر گرد یا ته استکان با قالب قطاب خمیر را قالب بزنید و از مواد گردویی گلوله کنید و در وسط قطاب قرار دهید و آن را بسته و به لبه های آن شکل دهید سپس روی سینی فر که از قبل کاغذ روغنی قرار دادید بگذارید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید سپس صبر کنید تا خنک شود و از سینی جدا کنید و داخل یک کاسه پودر قند ریخته و قطاب ها را داخل پودر قند بغلطانید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه قطاب در فر

  1. خمیر را با دست زیاد ورز ندهید وگرنه به روغن افتاده و بعد از پخت سفت می شود.
  2. می توانید از روغن بجای کره استفاده کنید ولی طعم کره محسوس است.
  3. ماست باید چکیده و سفت باشد.
  4. برای تهیه در سولاردم حرارت باید از پایین باشد و نیازی نیست که گریل را روشن کنید تا سطح آن طلایی شود.
  5. خوب قطاب ها را بعد از قالب زدن ببندید وگرنه مواد میانی در هنگام پخت از آن خارج می شود.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه