طرز تهیه شیرینی شکلاتی خانگی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

طرز تهیه شیرینی شکلاتی

 

یکی از شیرینی های فوق العاده خوشمزه و ساده است که می تواتید برای عید نوروز تهیه کنید.  این شیرینی را می توانید با فر و بدون فر تهیه کنید و برای پخت بدون فر کافی است از یک تابه دو طرفه یا تابه معمولی با درب استفاده کنید. اما این شیرینی را می توانید به شکل های مختلف قالب بزنید و آن را سرو کنید و به دلخواه داخل مواد شیرینی می توانید از کمی گردو استفاده کنید تا مجلسی تر شود. این شیرینی شکلاتی خانگی برای کسانی که طعم و مزه کاکائویی را دوست دارند بسیار مناسب است. شما حتی می توانید این شیرینی را با کرمفیل های مختلف سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی شکلاتی خانگی با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد۷۰ گرم
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
کره۵۰ گرم
شکر۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
گردو ریز شده۱/۲ پیمانه
وانیلنوک ق چای خوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه شیرینی شکلاتی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را اندازه کنید و کنار بگذارید تا هم دمای محیط شود. در ادامه کره باید نرم شود. گردو را با دست یا کمکک غذاساز کمی خرد کنید ولی اگر دوست دارید زیر دندان احساس کنید به دلخواه درشت تر خرد کنید. نمک و آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود و بعد وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه کره ذوب شده در دمای محیط را به همراه پودر کاکائو به مواد ضاافه کنید و با قاشق یا همان همزن دستی خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی شکلاتی خانگی

در ادامه مخلوط آرد الک شده را به تدریج به مواد اضافه کنید. باید یک خمیر یکدستی بدست بیاید که نه خیلی شل نه خیلی سفت باشد. در انتها گردو را به آن اضافه کنید و هم بزنید. خمیر را به ضخامت ۱ سانت بین دو نایلون باز کنید و حالا با کمک کاتر دلخواه شیرینی را کاتر بزنید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی شکلاتی بدون فر و با فر

فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود. تابه دو طرفه را نیز روی شعله پخش کن قرار دهید تا داغ شود. شیرینی ها را روی کاغذ روغنی داخل تابه قرار دهید و ۲۰ دقیقه زمان دهید تا پخته شود. برای پخت شیرینی با فر باید داخل دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۲ دقیقه بگذارید تا شیرینی پخته شود. در انتها صبر کنید تا کامل سرد شود سپس از روی کاغذ روغنی جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور شیرینی شکلاتی گردویی

  1. مواد را نباید ورز دهید وگرنه به روغن می افتد.
  2. افزودن گردو دلخواه و قابل حذف است.
  3. نباید شیرینی زیاد تغییر رنگ دهد.
  4. زیاد شیرینی را در فر نگه ندارید وگرنه خشک می شود.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه