خواص روغن بنفشه

خاصیت های روغن بنفشه برای درمان سرماخوردگی و سلامت پوست

روغن بنفشه برای چی خوبه

روغن بنفشه چه خواصی دارد؟

درمان سردرد با روغن بنفشه

روغن بنفشه به دلیل خواصی که دارد باعث حس آرام بخشی در بدن می شود و برای دردهای میگرنی بسیار موثر است. شما می بایست برای این امر مقداری روغن بنفشه را به کمپرس سرد اضافه کرده و حدود ۲۰ دقیقه بر روی پیشانی خود قرار دهید.

روغن بنفشه برای بهبود سرماخوردگی

روغن بنفشه به خاطر خاصیت هایی که در خود دارد باعث می شود تا برای درمان بیماری سرماخوردگی موثر باشد. چرا که باعث می شود علائم بیماری سرماخوردگی کاهش پیدا کند. روغن بنفشه به عنوان یک داروی خلط آور می باشد. شما می توانید دستگاه بخور را روشن کردن و مقداری روغن بنفشه را در فضا منتشر کنید این امر باعث می شود تا سینوس های مسدود شده فعال شوند.

درمان سرفه با روغن بنفشه

روغن بنفشه مانند اکسپکتورانت عمل کرده و باعث از بین بردن خلط های سینوس و سینه می شود. شما می توانید مقداری روغن بنفشه را با آب ولرم ترکیب کرده و صورت خود را با حوله پوشانده و بخار بگیرید.

خواب راحت با روغن بنفشه

اگر شما دچار بدخوابی باشید قطعا سیستم ایمنی بدن شما تضعیف می شود. روغن بنفشه به دلیل خواصی که در خود دارد باعث بهبود کیفیت خواب می شود. بهتر است مقداری روغن بنفشه را با اسطوخودوس ترکیب کنید و بخار آن را در اتاق خود پخش کنید.

خواص روغن بنفشه برای تسکین درد

روغن بنفشه دارای اسید سالیسیلیک می باشد که به تسکین درد و کاهش گرفتگی عضلانی کمک می کند.

درمان عفونت و التهاب مثانه با روغن بنفشه

روغن بنفشه به دلیل خواص ضدالتهابی خود باعث می شود تا عفونت های ادراری درمان شود.

کاهش استرس با مصرف روغن بنفشه

اگر روز سختی را پیش سر گذاشته اید یک قطره روغن بنفشه را روی کمپرس آب سرد قرار داده و بر روی پیشانی خود قرار دهید، این کار باعث می شود تا استرس شما کاهش پیدا کند.

درمان افسردگی و اضطراب

شما می توانید مقداری روغن بنفشه را روی پارچه قرار داده و نفس بکشید، این کار باعث می شود تا پوست شما در برخورد با این روغن جلا پیدا کند. همچنین روغن بنفشه برای درمان افسردگی به کار می رود و تحریک کننده معده می باشد.

خواص روغن بنفشه برای پوست

کاهش التهاب پوست

اگر از التهاب پوست رنج می برید بهترین کار استفاده از روغن بنفشه می باشد. چرا که دارای خاصیت ضدعفونی و ضد التهابی می باشد و برای درمان جوش و آکنه مفید است.

مرطوب کننده پوست

روغن بنفشه به عنوان یک مرطوب کننده عالی می باشد و باعث درمان خشکی پوست می شود. شما می توانید مقداری روغن بنفشه را بر روی پوست خود ریخته تا مرطوب شود.

برطرف کردن خارش

برای درمان خارش شما می توانید مقداری روغن بنفشه را بر روی محل خارش ریخته و بعد از چند ساعت محل مورد نظر را با آب ولرم بشویید.

آفتاب سوختگی

روغن بنفشه برای درمان آفتاب سوختگی و رفع التهابات پوست مفید می باشد.

عوارض احتمالی و مضرات روغن گل بنفشه

اگر به روغن بنفشه حساسیت دارید بهتر است از مصرف آن پرهیز کنید. روغن بنفشه در برخی افراد باعث ایجاد تهوع می شود. استفاده زیاد از روغن بنفشه باعث می شود تا پوست شما حساسیت زیادی به این روغن نشان دهد. قبل از استفاده حتما مطمئن شوید که پوست شما به روغن بنفشه حساسیت ندارد.